فارس: سازمان خصوصی‌سازی بیش از ۸/۵‌میلیون سهم روغن نباتی جهان را به ارزش ۲۳۳‌میلیون تومان و ۱/۱‌میلیون سهم بسته‌بندی مشهد را به ارزش ۸/۹۲‌میلیون تومان می فروشد.

سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد ۵‌میلیون و ۸۳۰‌هزار و ۸۹۹ سهم (معادل ۱۶/۴‌درصد) روغن نباتی جهان را به طور عمده در تابلوی فرعی معاملات بورس به فروش برساند. قیمت پایه هر سهم این عرضه ۴۰تومان تعیین شده که در صورت انجام آن، ارزش تعداد سهام قابل واگذاری بیش از ۲۳۳‌میلیون تومان خواهد بود.

این عرضه عمده به طور یکجا و نقد و اقساط (۴۰درصد نقد و ۶۰درصد اقساط) خواهد بود و شرکت کارگزاری سهم آشنا عهده دار این عرضه خواهد بود.

به گزارش فارس، نماد معاملاتی روغن نباتی جهان در شرایطی از اول اسفند ۸۴ تاکنون متوقف است که بعد از بازگشایی نماد این شرکت از ۹ دی ماه این عرضه انجام خواهد شد.

بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت این شرکت فعال در صنعت غذایی نشان می‌دهد که این شرکت با سرمایه ۱۴ میلیارد تومانی برای هر سهم سودی پیش‌بینی نکرده و دارای زیان ۲۷تومانی به ازای هر سهم است.

در ترکیب سهامداری این شرکت زیان ده نیز سرمایه‌گذاری صنایع غذایی با ۴۸‌درصد به عنوان سهامدار اصلی حضور دارد و سازمان خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری ملی ایران هرکدام با ۴‌درصد از دیگر مالکان روغن نباتی جهانی هستند.