همایش یک روزه نقش بورس، نهادها و ابزارهای مالی در توسعه بازار سرمایه ایران در چهارم دی ۸۶ برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، بورس منطقه‌ای کرمان با همکاری دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان این همایش را برگزار خواهد کرد. از همه صاحبنظران، اساتید دانشگاه، مدیران بازار سرمایه برای ارائه مقاله و حضور در این همایش دعوت می‌شود.

اهداف همایش: شناخت و نقش جایگاه نهادها و ابزارهای مالی در توسعه بازار سرمایه ایران، بررسی موانع به کارگیری ابزارهای مالی در بازار سرمایه ایران و راهکارهای برون رفت از آن، بررسی و امکان سنجی به‌کارگیری ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه ایران با رویکرد شرعی، بررسی و امکان سنجی ایجاد نهادهای مالی جدید در بازار سرمایه ایران، شناخت توانایی و ظرفیت‌های استان در توسعه بازار سرمایه، ترویج فرهنگ سهامداری در استان کرمان، شناخت جایگاه بازار سرمایه در توسعه اقتصادی استان و کشور

موضوعات محوری همایش:

۱ - اهمیت و نقش نهادهای مالی در توسعه بازار سرمایه

۲ - نقش ابزارهای مالی و موانع به کارگیری آنها در بازار سرمایه ایران

۳ - موانع و راهکارهای گسترش بازار سرمایه در ایران

۴ - معرفی ظرفیت‌های استان در توسعه بازار سرمایه

۵ - بررسی تطبیقی تنوع نهادها و ابزارهای مالی در بازار سرمایه کشورهای مختلف

۶ - آسیب شناسی بازار سرمایه ایران و استان

۷ - بررسی تحلیلی توسعه بازار سرمایه در توسعه اقتصادی استان کرمان

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات در خصوص موضوعات اعلام شده می‌توانند اصل مقاله خود را با پست سفارشی یا به صورت فایل الکترونیکی حداکثر تا تاریخ ۲۶/۰۹/۱۳۸۶ به دبیرخانه همایش ارسال فرمایند. به مقالات برگزیده جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.

آدرس دبیرخانه همایش: کرمان - بلوار جمهوری اسلامی - برج بانک صادرات - بورس منطقه‌ای کرمان تلفن : ۲۴۶۶۵۶۲-۲۴۶۶۵۶۵

دوره جدید آموزش عمومی بورس

کارشناس مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این دوره آموزشی پس از وقفه‌ای چند ماهه، دوباره روزهای سه‌شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، سید مجتبی فنایی در مورد دوره آموزش عمومی بورس در مجموعه فرهنگی هنری تهران افزود: این دوره آموزشی همچنان در روزهای شنبه هر هفته در این مجموعه برگزار خواهد شد که امیدواریم با افزایش این دوره‌ها، افراد بیشتری با بورس آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در این دوره‌های آموزشی، شرکت‌کنندگان با اهمیت و ضرورت بورس اوراق بهادار، سازوکارهای بازار سرمایه، نحوه سرمایه‌گذاری، حقوق سهامداری و ابرازهای مالی بورس آشنا می‌شوند.

فنایی به همکاری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هم اکنون دوره‌های آموزش عمومی بورس در مدارس و ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی از آمادگی سازمان بورس و اوراق بهادار برای برگزاری دوره‌های آموزش عمومی بورس در سازمان‌ها و نهادهای مختلف خبر داد و افزود: این سازمان در راستای آشنایی اقشار مختلف جامعه با بازار سرمایه، آمادگی آن را دارد که دوره‌های آموزشی را در محل این ارگان‌ها برگزار کند.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از دوره‌های آموزشی سازمان بورس و اوراق بهادار می‌توانند به پایگاه اینترنتی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی این سازمان به نشانی www.rdis.ir مراجعه کنند.

جلسات مشترک بورس و شرکت‌های تحلیل‌گری و مشاوره سرمایه‌گذاری

بورس اوراق بهادار تهران (شرکت سهامی عام) برای بستر سازی و تقویت شرکت‌های تحلیل‌گر و مشاوره سرمایه‌گذاری که نقش غیر قابل انکاری در بهبود شفافیت و کارایی بازار دارند، جلسات مشترکی با این شرکت‌ها برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، با توجه به فقدان اطلاعات دقیق و طبقه بندی شده درباره شرکت‌های تحلیل‌گر و مشاوره سرمایه‌گذاری، از شرکت‌های علاقه‌مند تقاضا می‌شود در صورت تمایل به حضور در این جلسات، مراتب را با نمابر شماره ۶۶۷۵۰۰۸۶ به روابط عمومی بورس اعلام کنند. موضوع این جلسه تدوین ضوابط تاسیس و فعالیت این شرکت‌ها خواهد بود.