گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال فرآوری مواد معدنی ایران در مقایسه با سال مالی قبل ۷۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار، «فرآور» درآمد هر سهم امسال را با ۴۸میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۵۳ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که «فرآور» طی ۶ ماه نخست امسال با تحقق ۴۵ریال سود به ازای هر سهم معادل ۵درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داده است. فرآوری مواد معدنی اول آبان‌ماه امسال پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را ۹۰۸ریال پیش‌بینی کرده بود که به بازار منعکس نشده است. «فرآور» دلایل تعدیل را عمدتا ناشی از کاهش مقدار تولید و فروش شمش روی و کاهش نرخ فروش اعلام کرده است. شایان ذکر است شرکت در اطلاعات ارسالی قبلی در ۲۹ مردادماه در رابطه با درصد پایین پوشش تولید عملکرد واقعی ۳ ماهه اعلام نموده بود، با توجه به راه‌اندازی خط خردایش جدید و افزایش تولید خاک خردایش شده و همچنین واحد کیک‌شویی جدید جهت استفاده از کیک‌های ضایعات سنواتی، پیش‌بینی می‌شود که کل تولید بودجه‌ای سالانه تحقق یابد.

هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۶۰۰ریال را به ازای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۳۰ تیرماه سرمایه شرکت از مبلغ ۱۶میلیارد ریال به مبلغ ۴۸میلیارد ریال (معادل ۲۰۰درصد) از محل سود انباشته افزایش یافت که در تاریخ ۰۸/۰۵/۸۶ به ثبت رسیده است.همچنین پیش‌بینی عملکرد «فرآور» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۴درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۰درصد کاهش و سود عملیاتی ۶۶درصد کاهش نشان می‌دهد.