گروه بورس- اعظم شریفی: ارزش معاملات دیروز فرابورس با جابه‌جایی یک میلیون و 400 هزار برگه اوراق گواهی سپرده انصار از سطح 1667 میلیارد ریال فراتر رفت.

به گزارش خبرنگار ما، معاملات پرحجم گواهی سپرده انصار به عنوان یکی از ابزارهای نوین مالی حاضر در بازار، روز گذشته به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد ریال معادل ۸۴ درصد از ارزش معاملات دیروز بازار فرابورس را به خود اختصاص داد. این در حالی است که در کنار گواهی انصار ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابه‌جا‌یی حدود ۵۵ میلیون اوراق بهادار به سطح ۲۶۷ میلیارد ریال رسید. در همین حال، بیشترین حجم معاملات و افزایش قیمت را هم در بازارهای اول و دوم فرابورس بانک سرمایه در بازار اول با جابه‌جا‌یی ۲۰ میلیون و ۷۱۶ هزار سهم و با نرخ ۲۱۲۵ ریال داشت. حال آنکه، نماد ذوب‌آهن باوجود حرکت آرام در ابتدای معاملات با صف خرید در پایان معاملات و دادوستد ۲/۱۶ میلیون سهمی به کار خود پایان داد.
بر این اساس معاملات بانک سرمایه و ذوب‌آهن ارزشی معادل 90 میلیارد ریال را برای فرابورس به همراه داشت. در همین حال، علاوه بر صف خرید 5 میلیون سهمی در نماد تازه‌وارد صنعت روی زنگان که در قیمت 2256 ریال بدون عرضه بود، نمادهای میدکو و توسعه و عمران کرمان نیز روز مثبتی را شاهد بودند.
از سوی دیگر کمترین حجم معاملات را حق تقدم بانک دی در بازار دوم فرابورس با جابه‌جا‌یی ۶۸۴۶ سهم و با قیمت پایانی ۲۱۳ ریال کسب کرد. بیشترین کاهش قیمت را هم در بازار های اول و دوم فرابورس ایران، تدبیرگران فارس و خوزستان با کاهش قیمت ۹/۴ درصدی و با قیمت پایانی ۱۰۵۸ ریال از آن خود کرد. افرانت و حق‌تقدم بانک دی نیز معاملات دیروز را با افت قیمت پشت سر گذاشتند. همچنین قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان مبادله شد.
دو شرکت جدید در بازار پایه سرمایه‌گذاری ساختمان نوین و پتروشیمی گلستان به عنوان یکصد و پانزدهمین و یکصد و شانزدهمین نماد در بازار پایه فرابورس ایران درج شدند.
شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان نوین در گروه واسطه گری های مالی و پولی و شرکت پتروشیمی گلستان در گروه محصولات شیمیایی قرار دارند که دیروز به عنوان یکصد و پانزدهمین و یکصد و شانزدهمین نماد در بازار پایه فرابورس درج شدند.