گروه بورس - شرکت ایران‌گچ برای اولین‌بار درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان دی‌ماه 88 را با سرمایه 15میلیارد ریال مبلغ 209ریال خالص پیش‌بینی کرد.
به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت درآمد حاصل از فروش این سال را ۵۶میلیاردو ۴۲میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.
برهمین اساس سود عملیاتی شرکت چهار میلیاردو 320میلیون ریال پیش‌بینی شده است. همچنین پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت برای سال 88 سه میلیاردو 142میلیون ریال اعلام شده است.

شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ را نیز ۱۸۹ریال اعلام کرده بود. این شرکت عملکرد ۹ماهه خود را اعلام نکرده است.
بنابراین گزارش، شرکت طرح تعویض کوره‌ها با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 7میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با انجام هزینه‌ای بالغ بر چهار هزارو 750میلیون ریال تاکنون 68درصد پیشرفت کار داشته است.
همچنین شرکت اعلام کرده که طرح ماشین‌آلات فیلتر با سرمایه‌گذاری به مبلغ ۹هزارو ۶۳۶میلیون ریال در تاریخ ۳۰آبان‌ماه ۸۷ به بهره‌برداری رسیده است.
شرکت طی اطلاعات ارسالی قبلی اعلام کرده بود که طرح واحد 2 خط ایران‌گچ با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 15هزار میلیون ریال (هزینه انجام شده مبلغ 6.093میلیون ریال و 60درصد پیشرفت کار) را در دست اجرا دارد که طی اطلاعات ارسالی اخیر اعلام کرده است که طرح مزبور با توجه به نرخ‌های فروش گچ در سال‌های گذشته و جاری و عدم وجود حاشیه سود و نبود توجیه اقتصادی برای راه‌اندازی واحد مربوط، متوقف شده است.