فارس - دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: سیستم مدیریت کیفیت در شرکت‌‌‌های کارگزاری بورس با تسهیلات ویژه بر قرار می‌‌‌‌شود.

به گزارش روابط عمومی‌‌‌‌کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، حسین خزلی خرازی با اعلام مطلب فوق افزود: شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس و اوراق بهادار (اوراق بهادار و کالا) می‌‌‌‌توانند از این لحظه با مراجعه به واحد امور اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نسبت به ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در شرکت‌های خود اقدام کنند.

وی در تشریح سیستم مدیریت کیفیت در یک سازمان اظهار داشت: طراحی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت یک سازمان تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله نیازهای مختلف، اهداف مشخص، محصول، فرآیندهای بکارگرفته شده و اندازه و ساختار سازمان قرار می‌‌‌‌گیرد.

وی تصریح کرد: شکل یکسان در سیستم‌‌‌های مدیریت کیفیت یا شکل یکسان در مستندات از جمله اهداف و خواسته‌‌‌های این استاندارد بین‌‌‌المللی است.

خرازی با اشاره به اینکه استاندارد بین‌‌‌المللی یاد شده در طی مراحل توسعه، استقرار و بهبود اثربخشی سیستم کیفیت، سازمان را برای گزینش دیدگاه فرآیندگرا ترغیب می‌‌‌‌کند، افزود: این مهم سبب می‌‌‌‌شود تا از طریق برآورده سازی الزامات مشتری، رضایت مشتری را افزایش دهد.

به اعتقاد وی، برای اینکه سازمانی بتواند به طرز اثر بخش عمل کند باید فرآیند مرتبط و متعددی را شناسایی و مدیریت کند.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از امتیازات فرآیند یاد شده، کنترل مستمری است که برروی ارتباط بین تک تک فرآیندها درون سیستم فرآیندها اعمال می‌‌‌‌شود.

خزلی خرازی درک و برآورده سازی الزامات، نیاز به در نظرگیری فرآیندها بر حسب ارزش افزوده، حصول نتایج عملکرد و اثر بخشی فرآیند و بهبود مستمر فرآیندها بر پایه اندازه گیری‌‌‌های موضوعی را از مهمترین نتایج موجود در یک سیستم مدیریت کیفیت ذکر کرد.