گروه بورس - کاهش بهای تمام شده مواد اولیه خوراک دام موجب افزایش ۶۴۲ریالی در پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال کشاورزی و دامپروری مگسال شده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، مگسال درآمد هر سهم امسال را با ۱۲میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزارو ۹۹۵ریال پیش‌بینی کرده است. این درحالی است که سود هر سهم این شرکت در ۲۲مهرماه مبلغ یک هزارو ۳۵۳ریال اعلام شده بود.

همچنین پیش‌بینی عملکرد مگسال برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

«مگسال» طرح افزایش ظرفیت دامداری (ساختمان و تاسیسات) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۸میلیاردو ۳۳۵میلیون ریال با ۹۱درصد پیشرفت کار و بهره‌برداری در اول شهریور ۸۸، طرح افزایش ظرفیت دامداری (۳۵۲راس) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۶میلیاردو ۴۶۶میلیون ریال با ۸۵درصد پیشرفت کار، طرح سیستم آبیاری بارانی با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۰۰/۳میلیون ریال با ۶درصد پیشرفت کار و بهره‌برداری در اول شهریور۸۸ و احداث گاوداری فاز ۲ با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۲۱میلیارد ریال و بهره‌برداری در ۳۰ فروردین ۸۹ را در دست اجرا دارد. بودجه مصوب سرمایه‌گذاری در طرح‌های یاد شده برای سال ۸۷ مبلغ ۲۶میلیاردو ۴۵۲میلیون ریال است. شرکت اعلام کرده است که عدم بهره‌برداری طرح‌های در دست اجرا در زمان اعلامی طبق اطلاعات قبلی ناشی از عدم دریافت تسهیلات از بانک‌ها است.

مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره درنظر دارد پس از طی مراحل قانونی نسبت به اجرای افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال به مبلغ ۲۰میلیارد ریال از محل اندوخته طرح و توسعه اقدام کند.

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات‌مدیره درنظر دارد ۱۰درصد از سود خالص امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.