مهر - رییس سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری مزایده‌ای دو نیروگاه تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه با اشاره به اینکه ارقامی را در لایحه بودجه سال آینده به عنوان درآمدهای حاصل از واگذاری سهام شرکت‌‌های دولتی پیش‌بینی کرده ایم، افزود: این منابع به طور کامل به مصارفی که در ماده ۲۹ قانون اصل ۴۴ آمده تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی اجرای طرح‌های نیمه تمام، حمایت از طرح تعاون کشور، اصلاح ساختار شرکت‌‌های دولتی و غیره را از جمله این مصارف ذکر کرد و افزود: از این محل تسهیلاتی برای ۴۹ درصد مشارکت دولت در مناطق محروم و طرح‌های پرخطر پیش‌بینی شده است.

دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس برای سال ۸۸ درآمد ۵ هزار‌میلیارد تومانی از محل فروش شرکت‌‌های دولتی پیش‌بینی کرده است. این رقم در بودجه سالجاری ۴هزارو ۶۰۰‌میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

در بودجه سال ۸۸ کل کشور برای اولین بار چگونگی مصارف درآمد ۵ هزار‌میلیارد تومانی از محل فروش سهام شرکت‌‌های دولتی در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون اصل ۴۴ درج شده است. وی همچنین از واگذاری سهام دو نیروگاه در بهمن ماه جاری خبرداد و افزود: این دو نیروگاه برای واگذاری از طریق مزایده آماده است و ۸ نیروگاه دیگر نیز به تدریج و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته واگذار خواهند شد.