برنا- قائم‌مقام وزیر نیرو از توافق این وزارتخانه با سازمان خصوصی‌سازی در خصوص عرضه سهام شرکت‌های نیروگاهی به صورت هلدینگ خبر داد. «حمید چیت‌چیان» با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر نیروگاه را در لیست واگذاری به بخش خصوصی‌سازی قرار دادیم، ضمن این که کارهای اداری واگذاری آنها نیز به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اخذ مصوبات شورای نگهبان برای واگذاری نیروگاه‌ها تصریح کرد: همچنین با مصوبه شورای عالی واگذاری مقرر شده سهام تعدادی از نیروگاه‌ها از طریق مزایده واگذار شود. چیت‌چیان از تاسیس ۱۰ شرکت مستقل برای نیروگاه‌های در لیست واگذاری خبر داد و بیان داشت: از آنجا که قانون‌گذار الزام نکرده به ازای واگذاری هر نیروگاه یک شرکت وجود داشته باشد از این رو قصد داریم برای شتاب در واگذاری نیروگاه‌ها، چند نیروگاه را تحت پوشش یک شرکت نیروگاهی قرار دهیم.

قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم در مدت زمان کوتاه تری تعداد بیشتری از سهام نیروگاه‌ها را واگذار کنیم و سازمان خصوصی‌سازی هم با این طرح وزارت نیرو موافقت کرده است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو در مرحله اول ۱۰ نیروگاه حرارتی با حداکثر ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات برای هر نیروگاه و ظرفیت کلی ۲۰هزار مگاوات در لیست واگذاری قرار گرفته‌اند که نیروگاه‌های دماوند، سیکل ترکیبی شیروان، کرمان، آبادان، خلیج‌فارس، سنندج، بیستون، سهند و نیروگاه‌های بادی منجیل و بینالود در این لیست قرار دارند که براساس برنامه تا پایان سال واگذار خواهند شد.