گروه بورس - شرکت خدمات انفورماتیک در نیمه اول امسال تنها ۱۴درصد از پیش‌بینی سود را محقق کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم خود را دو هزار و ۴۷۸ریال خالص پیش‌بینی کرده که در نیمه اول سال ۳۵۶ریال از آن را کنار گذاشته است. این در حالی است که شرکت توانسته ۵۶درصد از درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات خود را در نیمه اول سال پوشش دهد.

شرکت درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات سال ۸۷ را با ۲۱درصد افزایش نسبت به پارسال مبلغ یک هزار و ۷۶۳میلیارد و ۵۰۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که طی شش ماه توانست ۹۹۱میلیارد و ۴۵۷میلیون ریال آن را پوشش دهد.

اما بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته شرکت که ۱۰درصد از پارسال بیشتر پیش‌بینی شده نیز معادل یک هزار و ۴۴۷میلیارد و ۲۱میلیون ریال است که شرکت در نیمه اول سال ۵۹درصد این پیش‌بینی را به تحقق رساند.

سود ناخالص شرکت نیز معادل ۳۱۶میلیارد و ۴۸۸میلیون ریال پیش‌بینی شده که در نیمه اول سال ۴۲درصد آن را محقق کرده است. شرکت سود ناخالص سال گذشته را ۱۳۳میلیارد و ۴۲۴میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود که در نیمه اول سال توانست ۱۰۴درصد از آن را محقق کند.

بنابراین گزارش، هزینه‌های عملیاتی شرکت نیز با ۲۳۶درصد افزایش نسبت به سال قبل ۲۸۴میلیارد و ۷۶۴میلیون ریال پیش‌بینی شده که طی شش ماه ۴۱درصد آن محقق شده است. هزینه‌های عملیاتی سال‌مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۶ به مبلغ ۴۸میلیارد و ۵۶۹میلیون ریال شامل هزینه‌های فروش، عمومی و اداری به مبلغ ۲۷میلیارد و ۱۵۲میلیون ریال و خالص سایر درآمدها (هزینه)های عملیاتی به مبلغ ۲۱میلیارد و ۴۱۶میلیون ریال است که مبلغ مذکور بابت هزینه منظور شدن نرم‌افزارهای Vista و Master کارت و همچنین نرم‌افزار Uniquare در ارتباط با سیستم اتوماسیون شعبه است.

هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد از سود سال‌مالی ۸۷ را به مجمع پیشنهاد کند.