گروه بورس - پیش‌بینی سود هر سهم خوراک دام پارس برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ اعلام شد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی

منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ با سرمایه ۲۰میلیارد ریال مبلغ ۹۲۰ریال به طور خالص (پس از کسر مالیات) اعلام شده است. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۸۷ را در تاریخ ۲۹/۱۱/۸۶ مبلغ ۵۳۶ ریال و در تاریخ ۱۲/۵/۸۷ مبلغ ۸۰۰ ریال اعلام کرده بود که دلایل این تعدیل، افزایش مقدار فروش، شیفت کردن فروش محصولات خوراک دامی به محصولات خوراک طیور به دلیل افزایش تقاضا در بازار، کاهش نرخ فروش محصولات، کاهش نرخ مواد اولیه، مدیریت در بکارگیری بهینه فرمولاسیون محصولات، افزایش حق‌العمل نمایندگان فروش، پیش‌بینی شرکت در نمایشگاه‌ها و سمینارهای تخصصی در نیمه دوم سال، افزایش برخی از هزینه‌های اداری و افزایش دریافت تسهیلات بانکی اعلام شده است.

براساس اطلاعات موجود پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی ۸۶ با سرمایه ۱۰میلیارد ریال در تاریخ ۲۴/۱۱/۸۵ مبلغ ۱۰۴۷ ریال، در تاریخ ۹/۵/۸۶ مبلغ ۱۱۳۱ریال، در تاریخ ۱۲/۸/۸۶ مبلغ ۱۳۶۳ ریال و با سرمایه ۲۰میلیارد ریال در تاریخ ۳۰/۱۰/۸۶مبلغ ۹۰۷ریال و در تاریخ ۱۹/۱/۸۷ مبلغ ۱۰۸۵ریال اعلام کرده بود که در نهایت مبلغ ۱۰۹۱ ریال تحقق یافت.

خوراک دام پارس اعلام کرده که هیات مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد از سود عملکرد سال مالی ۸۷ را بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین قرار است سرمایه شرکت طی سال جاری به میزان ۵۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یابد.