«زنگان» و «ثاباد»روی میز فروش

گروه بورس - سهام شرکت‌های تجهیز نیروی زنگان و آبادگران طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه برای فروش عرضه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرمایه‌گذاری ساختمان نوین روز ۲۹مهرماه در نظر دارد بلوک ۷درصدی ثاباد معادل ۱۰میلیون و ۵۸۱هزارو ۹۵۵ سهم شرکت مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران را به قیمت پایه هر سهم ۲۷۲۰ ریال در بازار اول عرضه کند. این بلوک ۷درصدی را کارگزاری بانک کشاورزی به صورت نقد و یکجا به فروش می‌رساند.

این در حالی است که بهای تمام شده هر سهم «ثاباد» در پرتفوی سرمایه‌گذاری ساختمان نوین مبلغ ۲۶۸۸ریال است. در صورت انجام معامله این بلوک در قیمت پایه و پیشنهادی، ساختمان نوین معادل ۳۳میلیون تومان سود خالص شناسایی خواهد کرد.

به این ترتیب ساختمان نوین می‌تواند پیش‌بینی سود هر سهم خود را به میزان یک ریال برای هر سهم تعدیل کند.

از سوی دیگر ایران ترانسفو در ۳۰مهرماه بلوک ۷/۲۲درصدی شرکت تجهیز نیروی زنگان را به قیمت پایه هر سهم ۱۲۰تومان برای فروش عرضه می‌کند.

ایران ترانسفو در نظر دارد در این روز تعداد ۶میلیون و ۳۵۴هزارو ۸۹۴سهم نیروی زنگان را در بازار دوم عرضه کند.

لازم به ذکر است بهای تمام شده هر سهم زنگان برای ایران ترانسفو برای هر سهم مبلغ ۱۰۰تومان است که در صورت انجام معامله با قیمت پایه تعیین شده، ایران ترانسفو ۱۲۶میلیون تومان سود کسب خواهد کرد.

عایدی این معامله معادل ۴ریال سود برای هر سهم است. کارگزاری بانک پاسارگاد عرضه این بلوک را برعهده دارد. این عرضه به صورت نقد و یکجا یا نسیه ۱۰ماهه با تعلق سود ۱۷درصدی در سال نسبت به بخش نسیه تعیین شده است.