گروه بورس- با وجود اینکه ارزش بازار سه گروه محصولات غذایی، مواد و محصولات شیمیایی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی پرتفوی «وصنعت» نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره با رشد مواجه هستند، اما ارزش بازار در پایان دوره کل پرتفوی با ۹/۲۴درصد افت روبه رو است. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، ارزش بازار پرتفوی «وصنعت» در پایان شهریور ماه برابر یک‌هزار و ۸۰۳میلیارد و ۹۳۲میلیون ریال بود. ارزش بازار گروه غذایی نیز در پایان دوره بیش از ۹/۱۹۵میلیارد ریال بود که نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره ۹/۲۷درصد افزایش دارد. همچنین رشد ارزش بازار گروه محصولات شیمیایی پرتفوی «وصنعت» معادل ۱۰۳درصد بود که این رقم در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره حاصل شده است.

از سوی دیگر در گروه ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، «وصنعت» شاهد رشد ۳۸درصدی ارزش بازار به بهای تمام شده ابتدای دوره بود. «وصنعت» بیشترین حجم پرتفوی خود را در گروه کانی غیرفلزی متمرکز کرده است که ارزش بازار پایان دوره این گروه نسبت به بهای تمام شده آن ۱۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

«وصنعت» در شهریور ماه اقدام به تحصیل سهام توسعه صنایع بهشهر و بانک پارسیان کرده است. بهای تمام شده این دو سهم خریداری شده معادل ۸میلیارد و ۶۱۹میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین این شرکت دو سهم کنتورسازی ایران و سموم علف‌کش را به بهای تمام شده ۲۸میلیارد و ۴۲۴میلیون ریال از پرتفوی خود خارج کرد.

سود حاصل از این واگذاری برای «وصنعت» مبلغ ۲۰میلیارد و ۹میلیون ریال اعلام شده است. این شرکت در پرتفوی بورسی خود سهام شرکت‌های کاشی حافظ، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، سیمان مازندران، سیمان سپاهان، توسعه صنایع بهشهر و سیمان فارس و خوزستان را دارا است.