گروه بنگاه‌ها- به دنبال مصوبه هیات واگذاری، مبنی بر عرضه ۳۹/۶۸ درصدی سهام شرکت بالاست در فرابورس، این شرکت یک گام به انجام افزایش سرمایه نزدیک‌تر شد. محمد امینی، مدیر مالی شرکت بالاست در برابر این پرسش که آیا بالاست قصد افزایش سرمایه در سال ۹۱ را دارد؟ تصریح کرد: «بالاست» تا زمانی که یک شرکت دولتی است اجازه افزایش سرمایه را ندارد و فقط در صورت دریافت مجوز از سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند افزایش سرمایه دهد.

وی ادامه داد: از سال ۸۳ شرکت تقاضای افزایش سرمایه را ارائه کرد. حتی گزارش افزایش سرمایه را نیز به حسابرس خود داد، اما اعلام شد به دلیل اینکه بالاست در حال واگذاری است نمی‌تواند افزایش سرمایه دهد. این مقام مسوول گفت: روز گذشته در سایت سازمان خصوصی‌ خبر تصویب واگذاری سهام مدیریتی راه‌آهن در بالاست از طریق فرابورس منتشر شد که در صورت واگذاری دیگر منعی برای افزایش سرمایه شرکت وجود ندارد.

مدیر مالی شرکت بالاست ضمن تایید قرارداد ۱۲۰ میلیارد تومانی شرکت در محور کرمان درباره سایر قراردادهای شرکت گفت: مدیرعامل شرکت نیز قبلا این قرارداد را به طور رسمی و از طریق روزنامه‌ها اعلام کرده بود و بالاست تایید ضمانت‌نامه‌های ارزی و ریالی این پروژه را نیز گرفته و به کارفرما یعنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تحویل داده است و حتی بالاست فعالیت خود را دراین پروژه آغاز کرده است.

امینی در خصوص اخذ قراردادهای جدید عنوان کرد: سه قرارداد در سال جدید منعقد شده که یکی از آنها به تنهایی به اندازه کل گردش مالی سال ۹۰ این شرکت به شمار می‌رود.

امینی در خصوص شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت و رشد سودآوری در گزارش ۱۲ ماهه سال ۹۰ که در بازار پراکنده شده است، تصریح کرد: هنوز گزارش ۱۲ماهه تکمیل نشده است و ما نیز اطلاعات خود را همانند سایر شرکت‌های بازار سرمایه تنها از مسیر قانونی که سازمان بورس است منتشر خواهیم کرد.