ایران ‌بورس- معاون ناشران و اعضای شرکت بورس از پیگیری دلایل کاهش سود حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران علی سنگینیان با تاکید بر مطلب فوق افزود: شرکت حمل و نقل خلیج فارس یک روز قبل از عرضه اولیه با انتشار گزارش عملکرد ۶ ماهه، اقدام به کاهش پیش‌بینی سود هر سهم از ۱۹۱ ریال به ۴۰ ریال نمود که نسبت به اطلاعات قبلی افشا شده، کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان داد. سنگینیان ادامه داد: اما مدیران شرکت در جلسه حضوری عرضه اولیه توضیح دادند که این کاهش در اطلاعات ۹ ماهه جبران می‌شود و شرکت به سود پیش‌بینی شده خواهد رسید.

معاونت ناشران و اعضای بورس تهران به دلیل پذیرش این شرکت به‌رغم کاهش پیش بینی سود اشاره و اظهار کرد: عرضه اولیه این شرکت در آخرین روز مهلت قانونی ۶ ماهه انجام شد و بنابراین فرصتی برای تعویق عرضه اولیه وجود نداشت، ضمن آنکه اطلاعات جدید به بازار اعلام شده بود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه شرکت حمل و نقل خلیج فارس بعد از گذشت حدود ۲۰ روز از عرضه اولیه بر‌خلاف اطلاعات ارائه‌ شده در جلسه عرضه اولیه، اقدام به کاهش مجدد سود پیش بینی شده سال ۹۰ در گزارش ۹ ماهه کرد.

سنگینیان به برخورد قانونی بورس با این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: بر همین اساس بورس تهران گزارشی را در مورد موارد پیش آمده تهیه و به سازمان بورس ارسال کرده است. وی تصریح کرد: در این گزارش از سازمان بورس تقاضا شده که با این شرکت طبق دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس و آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید برخورد شود، زیرا در صورت آگاهی مدیران شرکت از این اطلاعات در زمان عرضه اولیه و عدم افشای آن، این اقدام از مصادیق تخلف خواهد بود.