گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش از برگزاری نشست معارفه شرکت ایران‌کیش در روز دوشنبه ۲۴ بهمن و عرضه سهام در روز ۲۶ بهمن در بورس تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار ما سیدمجید میرکبیری با بیان اینکه صنعت پرداخت الکترونیک در ایران از جمله صنایع نسبتا نوپا است و فعالیت‌های جدی در این حوزه حدود سال‌های ۸۲-۸۳ در کشور آغاز شده است، تاکید کرد: به طور کلی ارائه زیر ساخت‌های مرتبط با خدمات پرداخت الکترونیک با هدف انتقال الکترونیکی وجوه، فراهم‌سازی امکان انواع پرداخت‌های الکترونیک و در نهایت کاهش استفاده از پول نقد در جامعه و ترویج استفاده از کارت به جای آن از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که هم‌اکنون فعالان این صنعت در حال انجام آنها هستند.

وی در خصوص سهامداران عمده این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت ملی انفورماتیک با ۳۵ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان با ۳۱/۳ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی ‌با ‌۲۴ درصد و شرکت خدمات انفورماتیک با ۶ درصد سهامداران عمده شرکت به حساب می‌آیند.

میرکبیری تصریح کرد: نماد شرکت ایران‌کیش (رکیش) در تابلوی دوم بورس درج شده است و نشست معارفه هم در روز دوشنبه ۲۴ بهمن انجام خواهد شد. امیدواریم روز۲۶ بهمن عرضه سهام در بورس تهران انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ثبات در ساختار مالی یک شرکت، در خصوص وضعیت سودآوری شرکت ایران‌کیش طی سال‌های اخیر گفت: بازدهی شرکت طی سال‌های اخیر شاهد رشد مناسبی بوده به‌طوری‌که سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۱۳۸۷ معادل ۵۵ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال، در سال مالی ۱۳۸۸ معادل ۸۹ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال، در سال مالی ۱۳۸۹ بالغ بر ۳۴۴ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال و در ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۰ بالغ بر ۳۱۶ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال بوده است.