گروه بنگاه ها - سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نیمه نخست سال جاری مبلغ ۶۴۱ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. به گزارش بورس و اوراق بهادار این مبلغ در مقایسه با دوره مشابه سال ۸۹ از ۸۱ درصد افزایش برخوردار است. جمع در آمدهای «ومعادن» با ۵۵ درصد افزایش نسبت به نیمه ابتدای سال قبل معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است. این شرکت سود عملیاتی خود را نیز بیش از یک هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال اعلام کرده که با رشد ۵۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه است. کاهش سود عملیاتی پگاه اصفهان

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در نیمه اول سال جاری بیش از ۴۶۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این مبلغ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل هشت درصد کاهش نشان می دهد.

پگاه اصفهان درآمد هر سهم ۶ ماه نخست سال ۹۰ را با هفت درصد افزایش نسبت به سال قبل مبلغ ۲۴۰ ریال اعلام کرده است. همچنین سود ناخالص و سودعملیاتی این شرکت هرکدام به ترتیب با ۱۱ درصد و ۱۸ درصد کاهش در مقایسه با سال قبل مبلغ ۵۱ میلیارد ریال و ۲۶ میلیارد ریال اعلام شده است.

کاهش ۴۹ درصدی سود هر سهم «غپاک»

شرکت لبنیات پاک در اطلاعات و صورت های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان شهریور ماه ۹۰ مبلغ ۱۷۷ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. بنا براطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس این مبلغ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. این درحالی است که فروش شرکت نسبت به دوره مشابه سال ۸۹ با ۲۶ درصد افزایش بیش از یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال اعلام شده است.

افزایش ۳۲ درصدی سود هر سهم «کماسه»

شرکت تامین ماسه و ریخته گری سود هر سهم خود را در نیمه اول امسال با ۳۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل مبلغ ۲۷۶ ریال اعلام کرده است. به گزارش بورس و اوراق بهادار، «کماسه» از فروش محصولات خود بیش از ۴۱ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که نسبت به دوره مشابه سال ۸۹ از ۳۱ درصد افزایش برخوردار است. همچنین سود ناخالص و سود عملیاتی این شرکت هر کدام به ترتیب با ۲۲ درصد و ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و ۱۱ میلیارد ریال اعلام شده است.

افزایش هفت درصدی درآمد هر سهم «سبحان»

شرکت سبحان دارو در نیمه ابتدای سال ۹۰ مبلغ یک هزار و ۲۲ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. به گزارش بورس و اوراق بهادار این مبلغ نسبت به نیمه ابتدای سال قبل با هفت درصد افزایش همراه است. همچنین براساس تصمیمات مجمع سال ۹۰ سرمایه این شرکت از مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به ۷۵ میلیارد ریال معادل ۲۵ درصد افزایش یافت. «سبحان» فروش همین دوره را با ۲۶ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۸۹ بیش از ۲۴۱ میلیارد ریال اعلام کرده است.

«شپترو» ۱۴۷ ریال سود شناسایی کرد

شرکت پتروشیمی آبادان در ۶ ماه نخست سال ۹۰ مبلغ ۱۴۷ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرد. براساس این گزارش این مبلغ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۶۱ درصد کاهش مواجه است. «شپترو» سود هر سهم ۶ ماه ابتدای سال مالی ۸۹ را مبلغ ۳۷۸ ریال اعلام کرده بود. این شرکت فروش این دوره با سه درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۴۶۵ میلیارد ریال اعلام کرده است.

تحقق ۴۸ درصدی فروش ایران یاساتایر

شرکت ایران یاساتایر ورابر در نیمه اول امسال ۴۸ درصد از فروش پیش‌بینی شده خود را پوشش داد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت فروش سال ۹۰ را مبلغ ۹۸۴ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که ۴۷۵ میلیارد ریال آن را شش ماهه محقق کرده است. این شرکت از ۱۷۱ میلیارد ریال سود ناخالص مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال را در همین دوره به تحقق رساند.

همچنین از ۱۴۲ میلیارد ریال سود عملیاتی نیز مبلغ ۸۶ میلیارد ریال را در نیمه اول سال کنار گذاشت. بر همین اساس «پاسا» به ازای هر سهم خود توانست در نیمه اول سال یک هزار و ۳۰ ریال سود کنار بگذارد. این شرکت سود هر سهم امسال را یک هزار و ۴۷۹ ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۴ خردادماه امسال افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به ۸۰ میلیارد ریال طی دو مرحله به تصویب رسید و مقرر شد ۵۰ درصد آن اجرایی و عملیات پذیره‌نویسی آن انجام شود. همچنین ۵۰ درصد مابقی نیز در اختیار هیات مدیره قرار گرفت تا حداکثر ظرف دو سال آینده اجرایی شود.