فرید هلالات
در نمودار سهام شرکت سرمایه‌گذاری سایپا الگوی سر و شانه کف به نشانه اشباع بازار فروش مشاهده می شود. این در حالی است که در طی نوسانات سهام شرکت قبل از مجمع، قله ۲۶۵ تومان به بالا شکسته شد که نشانه مهمی بر آغاز روند صعودی در میان مدت است.

از سوی دیگر بازگشایی نماد در طی معاملات دیروز به تکمیل حرکت برگشتی به خط گردن منجر شد که تایید دیگری بر صعودی بودن روند بازار سهام شرکت در طی معاملات آتی است.
هدف کلاسیک الگوی سر و شانه کف در محدوده مرز روانی ۳۰۰ تومان قرار دارد. احتمالا برخورد قیمت به ۳۰۰ تومان با عرضه های سنگینی همراه خواهد بود با این همه انتظار می رود در قالب یک روند صعودی میان مدت بازار سهام شرکت توان رشد تا محدوده ۸/۶۱ درصد فیبوناچی میان‌مدت در محدوده ۳۷۵ تومان را داشته باشد.
چنانچه قیمت به زیر 243 تومان افت کند، سیگنال خرید Failed محسوب شده و باید از موقعیت خرید خارج شد.
در خصوص نمودار شاخص کل نوسانات دو تا سه ماه گذشته با الگوی کنج صعودی با هدف کلاسیک ۲۹۴۰۰ واحد و حتی مرز روانی ۳۰۰۰۰ واحد همراه شده که نشانه محکم و امیدبخشی از تشکیل روند صعودی قدرتمند و سودآور در طی معاملات میان مدت در بورس اوراق بهادار محسوب می شود.
از سوی دیگر قله 24870 واحد در آستانه شکسته شدن قرار دارد. شکسته شدن مقاومت مزبور تایید مناسب و قدرتمند دیگری به جهت آغاز روند صعودی و رونق مجدد در بورس اوراق بهادار محسوب می شود.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.