گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز شاهد رشد ۵۹/۱۰واحدی بود. در بازار دیروز عرضه سهام به میزان صف خرید تراکتورسازی ایران و فرآوری مواد معدنی و عرضه ۳۰۰هزار سهم سرمایه‌گذاری مسکن که با صف خرید قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده است، موجب شد تا با وجود جمع‌آوری صف فروش سیمان شرق با تاثیر منفی ۱۵/۰واحد، شاخص در ۵دقیقه ابتدای بازار با ۴۴/۲واحد رشد مواجه شود.

بازار در ساعت ۹ و ۵۷دقیقه شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۱۷۴هزار سهمی سیمان صوفیان در نرخ ۶هزار و ۸۷۸ریال بود.

در ساعت ۱۰ با توجه به عرضه سهام زامیاد با تاثیر مثبت ۲۷/۰واحد و افزایش تاثیر مثبت سرمایه‌گذاری مسکن به ۶۹/۰واحد، شاخص به ۲۵/۳واحد رسید.

بازار در ساعت ۱۰ و ۳۲دقیقه شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۳میلیون و ۶۷۵میلیون سهمی سیمان خاش در نرخ ۷هزار و ۱۵۲ریال بود. در ساعت ۱۰ و ۵۳دقیقه بازار شاهد خرید و فروش دو بلوک ۱۱۰هزار سهمی و ۹۱۶هزار سهمی سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در قیمت ۳هزار و ۲۴۲ریال بود. در ساعت ۱۱ با توجه به تاثیر ۴/۴واحدی پتروشیمی خارک و تاثیر عرضه ۴۰۰هزار سهم چادرملو که با صف خرید مواجه بود با وجود تاثیر منفی ۶۱/۰واحدی افت قیمت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، بازار سهام شاهد رسیدن شاخص به بالای ۱۰واحد بود. در ساعت ۱۱ و ۵۶واحد این رشد، اندکی کاهش را به دلیل جمع‌آوری صف فروش سیمان تهران با تاثیر منفی ۸۲/۰ بود، اما باز هم در بالای ۱۰ واحد رشد تثبیت شد.

در ساعت ۱۲ و ۲۷دقیقه یک بلوک ۴۴۷هزار سهمی هپکو در قیمت یک‌هزار و ۴۶۰ریال در بازار خرید و فروش شد. با انجام این معامله و تاثیر ۵/۱واحدی عرضه ۸۰۰هزار سهم سرمایه‌گذاری مسکن ،شاخص رقم ۵۹/۱۰واحد رشد را برای نخستین روز هفته در کارنامه خود ثبت کرد.