اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت آذر‌آب اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از آغاز اجرای پروژه احداث کارخانه سیمان در کشور بلاروس خبر داد. مهندس نظام‌آبادی، مدیرعامل شرکت آذرآب با بیان این مطلب گفت: این اولین قرارداد خارجی شرکت آذرآب در زمینه احداث کارخانه سیمان در خارج از کشور است و کشور بلاروس از بین گزینه‌های چین، رومانی، آلمان و ایران که طرح‌های خود را جهت احداث کارخانه سیمان به این کشور ارائه کرده بودند، قرارداد با شرکت آذرآب را به دلیل توجیه اقتصادی پذیرفته است.

وی گفت: ارائه گزارش فنی شرکت آذرآب به وزارت مسکن این کشور با موفقیت توام بوده و در سفری که چند روز قبل به بلاروس داشتیم، موافقتنامه تولید کارخانه سیمان به ظرفیت تولید روزانه ۳۳۰۰تن به امضا رسیده که امیدواریم با سفر رییس‌جمهور بلاروس به ایران قرارداد قطعی صورت پذیرد.

نظام‌آبادی با اشاره به اینکه قرارداد یاد شده در حال حاضر در مرحله مطالعه معدن در منطقه موردنظر و شرایط ژئوفیزیکی مکان است، افزود: زمان قرارداد سه سال و مبلغ توافقی حدود سالانه ۱۶۰میلیون یورو است.

مدیرعامل شرکت آذرآب تصریح کرد: با توجه به سابقه شرکت در ثبت رکورد در کاهش زمان تولید، این شرکت آمادگی دارد که زمان پایان کار را به کمتر از سه‌سال کاهش دهد.