سایپا شیشه 75درصد سود امسال‌را تقسیم می‌کند

گروه بورس - هیات‌مدیره سایپا شیشه تصمیم دارد معادل ۷۵درصد از سود ویژه امسال را به عنوان سود تقسیمی سال ۸۵ بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. بر اساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت قبلا سود تقسیمی امسال را مبلغ ۳۳۲ریال اعلام کرده بود.سایپا شیشه درآمد هر سهم امسال را با ۷۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۴۲ریال پیش‌بینی کرده است که با تحقق ۱۰۰ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۲درصد از درآمد هر سهم را پوشش داده است.

پیش‌بینی عملکرد «کساپا» برای سال‌مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش بدون تغییر، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

سایپا شیشه طرح افزایش ظرفیت برای دستیابی به ۲۵۰هزار ست شیشه در سال را در دست اجرا دارد که شامل خرید و نصب کوره G.B.T.F، خرید و نصب کوره‌های H.T.B.S و C.B.T.S برای ساخت شیشه‌های عقب گرمکن‌دار و شیشه‌های جانبی است.شرکت در خصوص کوره G.B.T.F اعلام کرده است که مابقی بهای دستگاه طبق قرارداد پس از تحویل قطعی می‌باشد که تاکنون پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده است و شرکت در حال مذاکره مجدد با طرف سازنده است که زمان جدید برای راه‌اندازی یا تعیین‌ تکلیف مشخص کند.