گروه بورس- زهرا مجتهد: دیروز در بازار سهام بیش از هفت‌هزار نفر خریدار به معامله 7/82میلیون سهم در 12هزار دفعه اقدام کردند.
همچنین به غیراز محورسازان، سایر شرکت‌های گروه خودرو با تثبیت یا رشد قیمت مواجه بودند. در آخرین روز کاری هفته جاری ارزش معاملات بورس به بیش از ۱/۴۰۰میلیارد ریال رسید که در مقایسه با روز کاری قبل ۷/۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این روز شاخص کل تحت‌تاثیر نمادهای معاملاتی «شخارک»، «فولاد» و «فخوز» به میزان 5/24واحد افت کرد و به رقم 10هزار و 201واحد رسید. شاخص‌های دیگر با اهمیت بورس نیز به ترتیب شاخص تابلو اصلی 16واحد، شاخص تابلو فرعی 34واحد، شاخص صنعت 20واحد و شاخص قیمت و بازده نقدی 82 واحد افت کردند. در این میان نمادهای معاملاتی چادرملو، پتروشیمی فن‌آوران و پارس‌خودرو به حفظ شاخص کمک کردند. در بازار دیروز از 167نماد معامله شده، 64نماد با افزایش قیمت روبه‌رو بودند که ایران یاسا تایر، سرمایه‌گذاری نیرو، نصیر ماشین و سازه پویش بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. از سوی دیگر پلاسکوکار، افست و سیمان خزر با افت قیمت خودرو روبه‌رو شدند.در حالی که بیشترین ارزش معاملات در بازار دیروز را نماد «شفن» به خود اختصاص داد، تعداد 8/34میلیون سهم این نماد به ارزش بیش از 5/249میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. روز گذشته نماد پتروشیمی فن‌آوران همچنین شاهد صف خرید 4/36میلیون سهمی بود. در همین بازار پتروشیمی خارک تقاضای فروشی معادل 723هزار سهم داشت.