گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس اولین روز کاری هفته را منفی آغاز کرد. هر چند که نماد معاملاتی مخابرات 38 واحد تاثیر مثبت بر آن ایجاد کرد، اما با از بین رفتن صف خرید فولاد مبارکه اصفهان و تشکیل صف فروش برای آن، این نماد 14 واحد در افت شاخص تاثیرگذار بود.

همچنین به دنبال آن، نمادهای «شپنا»، «فخوز»، «وپارس» و «شفن» باعث از بین رفتن تاثیر مثبت «اخابر» شدند و در نهایت شاخص کل با ۵ واحد کاهش به کار خود پایان داد و در رقم ده‌هزار و ۱۹۲واحد توقف کرد. در این روز شاخص بازار اول با ۱۰واحد کاهش، بازار دوم با ۲۹واحد افزایش و بازده نقدی و قیمت با ۲۲واحد کاهش روبه‌رو شدند. همچنین شاخص صنعت و بازده نقدی بدون تغییر باقی ماندند.
ارزش کل معاملات روز گذشته معادل رقم 145میلیارد و 140میلیون ریال بود. در این بازار نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان با حجم معاملاتی بیش از 17میلیون سهمی، پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد. همچنین این نماد با ارزش معادل 3/42میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد.
روز گذشته نماد معاملاتی کشتیرانی با صف خرید بیش از سه‌میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد. در مقابل، نمادهای گل‌گهر، چادرملو و سرمایه‌گذاری امید رتبه‌های نخست جدول بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. همچنین نمادهای معاملاتی بهپاک، پاکسان، حق تقدم توسعه صنایع بهشهر بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی کربن ایران، پشم شیشه، حق تقدم نورد قطعات فولادی و حق تقدم سیمان تهران بیشترین کاهش نرخ را در بازار دیروز تجربه کردند. در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی ۷ نماد معاملاتی از جمله نمادهای مارگارین، مخابرات راه دور، حق تقدم فولاد خراسان و کاشی سرامیک الوند اشاره کرد.