قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی نیست

بازدید از طرح ملی آب و فاضلاب در شهرستان کارون،  تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران اهواز و طرح‌‌‌های حفاری چاه‌‌‌ها در میادین نفتی اطراف اهواز از جمله برنامه‌‌‌های سفر نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بود.

قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) از ایجاد بحران آب در ۵ استان جلوگیری کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت:  ممکن بود در استان‌‌‌های کردستان،  سیستان و بلوچستان،  همدان،  تهران و خوزستان مشکل آب به بحران برسد اما با ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از این مساله پیشگیری شد.

حجت‌‌‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی اظهار کرد:  طی بازدید معدودی که امروز از پروژه‌‌‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در اهواز داشته‌‌‌ام به چند برداشت رسیده‌‌‌ام؛ برداشت اول من این بود که بیان «ما می‌توانیم» رهبر معظم انقلاب،  یک شعار نیست بلکه برای انسان‌‌‌های مومن و با اعتقاد،  یک حقیقت است. امروز در جنبه‌‌‌های مختلف دیدیم که «ما می‌توانیم» به «توانسته‌‌‌ایم» تبدیل شده یعنی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیامده تا بگوید می‌توانیم چه کارهایی را انجام دهیم بلکه از صبح شاهد آن بودیم که توانسته‌‌‌ایم چه کاری را انجام بدهیم،  نشان داده است.

نماینده ولی‌‌‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از معارف قرآن بر ما آشکار شد،  تصریح کرد:  علم و ایمان به‌‌‌عنوان دو بال متناظر می‌توانند با هم معجزه‌‌‌ها و کارهای نشدنی را انجام دهند. کار علم،  قدرت و توانمندی بود و کار ایمان،  دادن انگیزه،  اراده و روحیه جهادی بود که هر کدام از اینها بدون دیگری ناقص است.

وی افزود:  امروز با هر کدام از افراد پروژه‌‌‌ها که صحبت می‌‌‌کردم به این نتیجه رسیدم که سرشار از انگیزه،  باور و اراده هستند که این امر خیلی برای بنده اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  زمانی دشمن پیروز می‌‌‌شود که اراده‌‌‌ها را بشکند و من امروز دیدم هرچه دشمن تلاش کرده است ولی این افراد اراده بیشتری پیدا کرده‌‌‌اند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اظهار کرد:  به جوان‌‌‌ها و نوجوان‌‌‌ها می‌‌‌گویم علم و ایمان با هم می‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند.

وی ادامه داد:  مساله دیگری که برایم جالب بوده ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به عرصه‌‌‌های مختلف است،  مثل اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) مجموعه‌‌‌ای از وزارتخانه‌‌‌ها است،  هر کدام دارای تخصص خاص خود است در حالی که هر هلدینگ بر کار خود تمرکز دارد و وارد بخش‌‌‌های دیگر نمی‌‌‌شود،  اما قرارگاه تکثری از ماموریت‌‌‌ها است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در خوزستان حدود ۲۶ پروژه سنگین در حال انجام دارد،  تصریح کرد:  این پروژه‌‌‌ها شامل  ۱۰ پروژه نفت و گاز،  ۱۰ پروژه راه و شهرسازی،  ۴ پروژه نیرو و دو پروژه دریایی بسیار ارزشمند هستند؛ این تنوع کاری در عرصه‌‌‌های مختلف توسط قرارگاه خاتم قابل‌توجه است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اضافه کرد:  از حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی که در این پروژه‌‌‌ها مشغول به فعالیت هستند به میزان ۶۷ درصد آنها بومی بوده و بقیه افراد از بخش‌‌‌های دیگر استان یا نیروهای متخصص هستند. همچنین حدود نیمی از این افراد دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند.

وی در ادامه اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) را قابل‌توجه اعلام و عنوان کرد:  جلوی بسیاری از مشکلات کشور از جمله مشکلات استان خوزستان با اقدامات خوب قرارگاه گرفته شد؛ ممکن بود در پنج استان کردستان،  سیستان و بلوچستان،  همدان،  تهران و خوزستان مشکل آب به بحران برسد اما با ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از این مساله پیشگیری شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  در عرصه‌‌‌های مختلف دیگری که قرارگاه خاتم وارد شد،  ثابت کردند که می‌توانند چه کارهای بزرگی را انجام دهند و چه کارهای بزرگی را برای آینده در دست دارند. بنابراین کسی که در این مسیر جرأت جسارت دارد کارهای بی‌سابقه‌‌‌ای مثل تقاطع غیر‌همسطح دانشگاه شهید چمران به‌‌‌طول ۲۵ متر با یک ستون را انجام دهد که از این دست کمتر سراغ داریم.

حجت‌‌‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به میزان کارهایی که انجام داده راضی نیست،  تصریح کرد:  قصد دارند تا به مردم بگویند که انقلاب اسلامی با قوت و قدرت و با نیروی فرزندان مؤمن و عالم شما روز‌به‌روز آبادتر خواهد شد؛ دشمن دشمنی و بارها مشکلی را ایجاد می‌‌‌کند،  تحریم می‌‌‌کند ولی ما به لطف الهی می‌توانیم تحریم‌‌‌ها را خنثی کنیم،  سال‌‌‌ها تلاش کردیم تا تحریم‌‌‌ها را برداریم اما دیدیم که چقدر هزینه دارد چون طرف ما دشمن اهل مذاکره نیست بلکه یک گرگ‌صفت است و تنها راه این است که با خلاقیت خودمان اینها را خنثی کنیم.

وی گفت:  از همه جوان‌‌‌ها،  دانشجویان،  دانش‌‌‌آموزان و مردم دعوت می‌‌‌کنم تا بخش‌‌‌هایی از مجاهدت قرارگاه را در استان‌‌‌های مختلف ببینند. پروژه‌‌‌ای مثل مترو که به راحتی استفاده می‌‌‌کنند و ببینند که با چه امکانات و روحیه‌‌‌ای در حال انجام است،  یا پروژه آبرسانی غدیر که یکی دیگر از کارهای خوب قرارگاه است،  یا راه‌‌‌آهن اهواز به اندیمشک که به‌‌‌طول ۱۰۰ کیلومتر انجام شده و ۴۰ کیلومتر باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد:  ایران با حضور و انتخاب انسان‌‌‌های عالم،  کاردان و دیندار رو به پیشرفت می‌‌‌رود و ما باید در این مسیر حرکت کنیم؛ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نه در عملکردش و نه در فلسفه وجودی‌‌‌اش به‌‌‌دنبال کار اقتصادی و درآمدزایی نیست بلکه به‌‌‌دنبال انجام ماموریت پاسداری از انقلاب و خدمت‌‌‌رسانی به مردم است که بر این اساس ما بر این باور هستیم که قرارگاه خاتم از رهبرش آموخته که بهترین راه تقرب الی‌‌‌الله خدمت به مردم است.