گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک سپه از امضای بزرگ‌ترین مشارکت‌نامه اعطای تسهیلات سندیکایی نظام بانکی کشور با عاملیت بانک سپه به همراه ۴ بانک عضو خبر داد. سیدکامل تقوی‌نژاد در این باره گفت: این مشارکت‌نامه تسهیلات سندیکایی برای اجرای طرح پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ در استان خوزستان بین ۵ بانک مطرح نظام بانکی کشور؛ شامل بانک‌های ملت، تجارت، صنعت و معدن، پارسیان و با عاملیت بانک سپه در قالب کنسرسیوم و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا شد. وی مبلغ این قرارداد را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: قرارداد امضا شده بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک‌های عضو کنسرسیوم با استناد به مفاد دستورالعمل ناظر بر تسهیلات سندیکایی مدیریت مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی بوده است.

رئیس هیات‌مدیره بانک سپه اظهار کرد: ۸۰۰ میلیون دلار منابع این قرارداد توسط بانک سپه به‌عنوان عامل و بقیه آن توسط ۴ بانک عضو هر کدام ۳۵۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین شده و به طرح پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ اختصاص می‌یابد که در این زمینه مساعدت رئیس و اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی قابل‌تقدیر است.

تقوی‌نژاد ضمن اشاره به اهمیت بالای همکاری بانک‌ها با یکدیگر در سطوح مختلف، خاطرنشان کرد: این نوع همکاری‌ها در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های کلان توسعه ای دولت صورت می‌گیرد. وی ضمن اشاره به غیرفعال بودن طرح پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ حوزه نفت و گاز کشور طی سال‌های متمادی، یادآور شد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید راه‌اند‌ازی این واحد به واسطه تامین مواد اولیه ۵ واحد پتروشیمی گچساران، دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن به یکی از دغدغه‌های وزارت نفت تبدیل شده بود.