گروه بنگاه‌ها: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و خصوصی‌سازی کیش با همکاری معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و بیمه اتکایی امین در تاریخ یک آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ در سالن همایش‌های خلیج‌فارس جزیره کیش برگزار شد. این نشست که به‌عنوان یک نشست تخصصی درخصوص ظرفیت‌های بیمه‌های بازرگانی بود، با استقبال گسترده اعضای حاضر در جلسه که از مدیران و صاحب‌نظران صنعت بیمه کشور و سایر بخش‌های اقتصادی بودند، مواجه شد.

پس از تلاوت آیات قرآن کریم و در اولین سخنرانی، حجت‌الاسلام دکتر محمدحسین بحرینی رئیس کارگروه پولی و مالی مجلس به بررسی پیشنهادهای جدید برای اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در کارگروه اشاره کرد و با توجه به ضرورت اصلاح قانون فعلی، جنبه‌های مختلف قانون جدید را بررسی کرد.

مطلب بعدی درخصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های بین‌المللی بیمه‌های بازرگانی توسط مصدق، عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.

در این خصوص وی اعلام کرد تاکنون دو شرکت خارجی مجوز ایجاد دفتر ارتباطی در ایران را دریافت کرده‌اند همچنین یک شرکت بیمه اتکایی خارجی تقاضای تاسیس دفتر در جزیره کیش را داده است که در مرحله اخذ مجوز است.

آیت کریمی، مدیرعامل شرکت بیمه آسماری درخصوص فرصت‌ها و چالش‌های فعالیت شرکت‌های بیمه در مناطق آزاد سخنرانی کرد و فعالیت شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی در مناطق آزاد را از مهم‌ترین چالش‌های این بخش دانست و اظهار کرد از بیمه مرکزی انتظار ایجاد محدودیت‌ برای فعالیت شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی در مناطق آزاد را داریم.

کیانی، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین به ایجاد تسهیلات جهت حضور و فعالیت شرکت‌های بیمه اتکایی در مناطق آزاد و نقش شرکت بیمه اتکایی امین در صنعت بیمه کشور اشاره کرد و نیز درخصوص ایجاد راهکارهای فعالیت شرکت‌های بیمه اتکایی خارجی و بروکرهای خارجی و امنیت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه دکتر غدیر مهدوی، رئیس پژوهشکده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص میزان ضریب نفوذ بیمه در کشورهای جهان و مقایسه این میزان در کشور ایران گزارش‌هایی ارائه کرد و نیز راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه را از دیدگاه پژوهشکده در این جلسه عنوان کرد.

در پایان شیرزاد، مدیر سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش با اشاره به عدم انجام اقدام مناسب در زمینه بیمه در منطقه آزاد کیش، اعلام آمادگی منطقه آزاد کیش را در جهت گسترش فعالیت‌های بیمه و حمایت از این صنعت اعلام کرد.