گروه بنگاه‌ها- اعضای حقوقی هیات‌مدیره شرکت بیمه «ما» با برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت با حضور 7/82 درصد از کل سهامداران 30 بهمن‌ماه برگزار شد و با رای سهامداران شرکت اقتصاد گستر قهرمان، شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک ملت، شرکت تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت و شرکت تدبیرگران بهساز ملت به ترتیب با بیشترین آرا به‌عنوان پنج عضو اصلی حقوقی هیات‌مدیره شرکت بیمه «ما» و شرکت توسعه سرمایه معین خردمندان (سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت) به‌عنوان عضو علی‌البدل حقوقی هیات‌مدیره این شرکت انتخاب شدند.
بنابراین گزارش، محمد ابراهیم پورزرندی نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت بیمه «ما» که ریاست مجمع را برعهده داشت، گفت: در تلاش هستیم تا به محض آنکه افزایش سرمایه شرکت بیمه «ما» اتفاق افتد، از بازار فرابورس به بازار بورس انتقال یابیم که در نتیجه آن معاملات سهام بیمه «ما» با فرآیند بهتری صورت خواهد پذیرفت. همچنین با صحبت‌هایی که با سازمان بورس داشتیم توانستیم زمان استفاده از حق‌تقدم خرید سهام را تا ۱۰‌اسفندماه تمدید کنیم.
وی در ادامه افزود: هیات‌مدیره شرکت بیمه «ما» در طی دو سال و نیم فعالیت این شرکت تلاش داشته است تا زیرساخت‌های این شرکت را تکمیل کند و در نتیجه آن اکنون شبکه فروش این شرکت به نحو مطلوبی افزایش یافته است و در بسیاری از شعب بانک ملت میز بیمه‌ای مستقر است. همچنین اکنون صدور بیمه‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد که در نوع خود بی‌سابقه است.
سید محمد علیپور مدیرعامل شرکت بیمه «ما» نیز در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت درخصوص اهم فعالیت‌های انجام شده، گفت: بیمه «ما» پس از دو سال و نیم توانسته است به جایگاه خوبی دست یابد و اکنون در ۲۲ استان کشور شعب شرکت مستقر و در چند استان کوچک‌تر نیز باجه‌های بیمه «ما» مشغول به فعالیت هستند.
وی ضمن اعلام ترکیب سهامداران و اعضای حقوقی شرکت درخصوص نیروی انسانی شرکت گفت: در ترکیب نیروی انسانی شرکت از خبرگان صنعت بیمه و همچنین نیروی جوان تحصیلکرده و با انگیزه استفاده کردیم و حدود ۸۰ درصد از نیروی انسانی شرکت دارای تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند که نسبت به میانگین صنعت بیمه بسیار بالاتر است.
سید محمد علیپور مدیرعامل بیمه «ما» درخصوص پرتفوی بیمه «ما» گفت: در ترکیب پرتفوی شرکت، توانستیم در بیمه‌نامه‌هایی که با ریسک کمتری مواجه هستند افزایش پرتفوی داشته باشیم و بیشترین رشد پرتفوی را در رشته‌های عمر و پس‌انداز و مسوولیت داشته‌ایم و در مورد بیمه‌های اتومبیل که با ریسک بیشتری مواجه هستند، پرتفوی با کنترل بیشتری افزایش داشته است.
وی در ادامه اضافه کرد: حاشیه سود عملیاتی، حاشیه سود خالص، بازده دارایی و بازده حقوق صاحبان سهام شرکت به مراتب بالاتر از متوسط صنعت بیمه بوده و نشان از عملکرد بهینه شرکت در تنظیم پرتفوی فروش و سودآوری شرکت دارد.
مدیرعامل شرکت بیمه «ما» در پایان با اشاره به شبکه پرداخت خسارت این شرکت، گفت: مراکز پرداخت خسارت در سراسر کشور ایجاد شده است و امکان پرداخت خسارت به صورت آنلاین فراهم شده که در میان شرکت‌های دیگر این سیستم پرداخت مشابهی ندارد.