جایگاه نمایندگان در ماندگاری و توانگری بیمه البرز ویژه است

لیلا اکبرپور- شرکت بیمه البرز برای چهارمین سال متوالی نمایندگان برتر خود را انتخاب کرد. مراسم نمایندگان برتر بیمه البرز با حضور معاونین نظارت و اتکایی بیمه مرکزی، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران اجرایی بیمه البرز چهارشنبه گذشته در سالن فرهنگی وزارت کار و اموراجتماعی تهران برگزار شد.

نمایندگان حقوقی و حقیقی بیمه البرز در ۳ رده ممتاز، دارندگان لوح طلایی و نقره‌ای برگزیده شدند. در این مراسم شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش توسعه بهشهر تنها نماینده برتر ممتاز بیمه البرز بود.

۶۸درصد پرتفوی بیمه البرز تولید نمایندگان

محمدابراهیم امین، مدیرعامل بیمه البرز در مراسم انتخاب نمایندگان برتر این شرکت گفت: زحمات نمایندگان موجب سربلندی، کسب افتخار و جایگاه برتر برای بیمه البرز شده است.

امین با یادآوری اینکه بیمه البرز با همت و تلاش کارکنان، نمایندگان و مدیران خود در سال ۸۴ عملکرد قابل‌قبولی داشت، ادامه داد: بخشی از موفقیت بیمه البرز نیز مدیون دقت و نظارت بیمه مرکزی در امر حفظ جایگاه صنعت بیمه است.

مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به اینکه این شرکت در مجمع عمومی سالانه خود برای سال‌مالی ۸۴، ۶۰میلیارد ریال سود اعلام کرد، افزود: صورت‌های مالی بیمه البرز تنها عملکرد مالی بود که فقط با یک بند مشروط تصویب شد و آن یک بند هم به خاطر اعتراض بیمه البرز به قرارداد منعقده در سال‌های قبل بود.

او در خصوص زیان‌ده بودن بیمه شخص ثالث خاطرنشان کرد: بیمه‌های خودرو هرساله زیانی را به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کنند و در واقع بیمه‌گران به نمایندگی از دولت یارانه‌ای را به مشتریان می‌پردازند.

امین همچنین افزایش ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل و کاهش تعرفه بیمه‌های باربری را دلیل دیگر کاهش سودآوری بیمه‌های بازرگانی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به ورود شرکت‌های بیمه خصوصی و رقابت تنگاتنگ موجود در بازار بیمه کشورمان و تقسیم پرتفوی دولتی‌ها میان آنها، شرکت بیمه البرز توانسته سهم خود را همچنان حفظ کند و اجازه ندهد پرتفویی از آن منتقل شود.

امین گفت: بیمه البرز دارای پایین‌ترین ضریب خسارت در صنعت بیمه است و این مدیریت ریسک مرهون تلاش کارشناسان و شبکه فروش شرکت است.

مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه ۶۸درصد حق بیمه البرز توسط نمایندگان تولید شده است، ادامه داد: پرتفوی و ضریب خسارت مناسب نشان‌دهنده مدیریت ریسک مطلوب و فعالیت حرفه‌ای از سوی مجموعه شبکه فروش البرز است که مدیران شرکت قدردان تلاش نمایندگان هستند.

امین همچنین از مدیریت صحیح وجوه نقد در بیمه البرز یاد کرد و افزود: براساس قرارداد با بانک‌ها، بیمه البرز هیچ حساب جاری که دارای وجوه باشد ندارد و چک‌های البرز با انتقال وجوه از سپرده‌های کوتاه‌مدت به جاری انتقال می‌یابد تا حتی یک ریال از پول البرز بدون ارزش افزوده در بانک نباشد.

امین با یادآوری اینکه براساس آخرین رتبه‌‌بندی بیمه مرکزی شرکت بیمه البرز در میان شرکت‌های بیمه دولتی از نظر شفافیت مالی و استفاده از فناوری اطلاعات رتبه نخست را دارا است خاطرنشان کرد: سیاست بیمه البرز در راستای پاسخگویی به صاحبان سهام، دستگاه‌های نظارتی، نمایندگان، مشتریان و همکاران است که این پاسخگویی مستلزم اطلاعات شفاف، جامع و به روز بود، بنابراین سیستم جامع نرم‌افزاری البرز راه‌اندازی شد.

امین ادامه داد: امروز تمامی فعالیت‌های ضروری بیمه‌نامه، پرداخت خسارت، مالی و بازیافت در چارچوب این نرم‌افزار اجرا می‌شود.او با یادآوری اینکه هنوز بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر به سیستم جامع انفورماتیک مجهز نیستند و این ناهماهنگی در بعضی موارد برای البرز مشکل‌ساز می‌شود گفت: این مساله به هیچ وجه موجب نخواهد شد تا بیمه البرز در استفاده از دانش IT کوتاهی کند و همچنان تمام عملیات خود را با استفاده از نرم‌افزار جامع انفورماتیک انجام خواهد داد، حتی اگر این مساله موجب از دست دادن پرتفوی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای هر کار درستی باید هزینه‌های پرداخت و البرز هزینه کارآیی عملیاتی و استفاده از IT را می‌پردازد.

مدیرعامل بیمه البرز درخصوص نمایندگان صنعت بیمه گفت: شبکه نمایندگی در بازار رقابتی و جذب بیمه‌گذاران، سربازان خط مقدم هستند که مدیران بیمه البرز حمایت از سربازان سنگر اول خود را بزرگ‌ترین وظیفه می‌دانند.

امین با اشاره به اینکه استراتژی بیمه البرز ماندگاری و توانگری است، گفت: جایگاه نمایندگان در تحقق توانگری و ماندگاری شرکت ویژه است و مرکز با ارائه به موقع نرخ و ارائه خدمات به شبکه فروش همواره پشتیبان نمایندگان می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان درآمد بیشتری کسب کنند و همواره از اعتبار و حرمت بیشتری در بازار برخوردار باشند تا در نهایت موجب توسعه فرهنگ بیمه در کشور شوند.

مدیرعامل بیمه البرز در خاتمه از نمایندگان خواست: به بیمه‌گذاران اطلاعات درست و دقیق ارائه دهند و آنها را در امر شناخت از جزئیات بیمه‌نامه‌ها یاری کنند، چرا که حجم عمده اختلاف‌نظر بیمه‌گذاران با بیمه‌گر به خاطر عدم اطلاع درست از جزئیات بیمه‌نامه است که موجب بروز توقع بی‌جا آنها در دریافت خسارت بیشتر می‌شود.

او تاکید کرد: مشتریان به اعتماد گفته‌های نمایندگی‌ها بیمه‌نامه می‌خرند و با تکیه بر بیانات آنان بابت خرید بیمه‌نامه هزینه‌ می‌کنند. چنانچه اطلاعات درست به بیمه‌گذار منتقل نشود بزرگ‌ترین ضربه نه تنها به یک شرکت بیمه بلکه به کل صنعت بیمه وارد می‌شود.

بعد از سخنان امین، مدیرعامل بیمه البرز، نمایندگان برتر لوح تقدیر خود را با حضور مهین‌یار و طهماسبی معاون اتکایی و نظارت بیمه مرکزی، تاجدار و تقوایی اعضای هیات‌مدیره بیمه البرز از مدیرعامل این شرکت دریافت کردند.

۷۰درصد پرتفوی توسعه بهشهر خارج از دایره سهامدارن

عباس لولویی، رییس هیات‌مدیره و رییس اجرایی شرکت خدمات بیمه پوشش توسعه بهشهر به عنوان تنها نماینده برتر ممتاز البرز در مراسم فوق گفت: افتخار بیمه البرزی بودن در زندگی روزمره‌ام موثر بوده و تاثیر آن در موفقیت شرکت خدمات بیمه پوشش توسعه بهشهر قابل توجه است.

وی با یادآوری اینکه توسعه بهشهر کار خود را در سال ۸۱ آغاز کرد و آن زمان ۹۵درصد پرتفوی مربوط به سهامداران عمده بوده و ۵درصد سهم از بازار بود، خاطرنشان کرد: امروز با تلاش صادقانه همکارانم سهم پرتفوی سهامداران به ۳۰ و سهم پرتفوی بازار به ۷۰درصد رسید.

لولویی اعلام کرد: پرتفوی شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش توسعه بهشهر در پایان سال ۸۵ به ده‌میلیارد تومان می‌رسد.

لولویی از نگرش مشتری‌مداری و صداقت حرفه‌ای مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و معاون فنی و امور نمایندگان بیمه البرز تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد: اعتبار و خوش‌نامی بیمه البرز همچنان حفظ شود.