مجلس این هفته طرح برگشت ساعت کار بانک‌ها را بررسی می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اتمام زمان اجرای طرح آزمایشی تغییر ساعت کار بانک‌ها به طور قطع نمایندگان مجلس در هفته جاری طرحی را با قید فوریت برای برگشتن ساعت کار بانک‌ها به حالت قبل به مشورت خواهند گذاشت. ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: قوه مجریه به جای آنکه به چاره‌اندیشی در مورد مسائلی مانند بیکاری، مسکن و سیاست خارجی بپردازد، در اموری جزئی دخالت کرده و با تمام توان بر صحت چنین اقداماتی اصرار می‌ورزد.

وی تصریح کرد: به راستی آیا تغییر در ساعت کاری بانک‌ها و یا عدم تغییر ساعت رسمی کشور در شش ماه اول سال تا این اندازه مهم است که به یکی از مسائل اصلی مورد بحث در مجلس و دولت و نیز رسانه‌ها تبدیل شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تغییر در ساعت کاری بانک‌ها که به صورت طرحی آزمایشی به اجرا درآمد، در شرایطی به بهانه کاهش در حجم ترافیک شهری صورت می‌گیرد که ده‌ها عامل مهم دیگر مانند قطارهای مترو، اتوبوس و به طور کلی حمل‌ونقل عمومی نیاز شدیدی به تقویت دارند.

وی ضمن گلایه از اینکه این مساله به جای اینکه توسط شهرداری مطرح شود، از سوی یک مرجع سیاسی امنیتی مانند وزارت کشور عنوان شده است، گفت: با وجود اینکه این طرح به هیچ وجه موفق نبوده است، قوه مجریه برای اثبات اینکه حرف مرد یکی است بر مثبت بودن نتایج آن پافشاری می‌کند که این به هیچ وجه با اصول مدیریت سازگار نیست. ندیمی با اشاره به ناراضی بودن شهروندان، تجار و کارمندان بانک‌ها از طرح مذکور، گفت: قوه مجریه به جای آنکه با مردم تعاملی همه جانبه داشته باشد، تنها به راضی بودن چهار وزیر از این طرح اکتفا کرده و حاضر به کوتاه آمدن از موضع خود نیست. وی افزود: از آنجا که تغییر ساعت کاری بانک‌ها به عنوان یک طرح آزمایشی برای سه ماه به اجرا درآمده و موعد آن به پایان رسیده است، به طور قطع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در صورت سکوت دولت در قبال این موضوع، در هفته جاری طرحی را با قید فوریت برای برگشتن ساعت کار بانک‌ها به حالت قبل به مشورت خواهند گذاشت.