تازه‌ترین نظرسنجی خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهد، قیمت جهانی طلا در هفته جاری بیش از پیش افزایش خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، کاهش رشد اقتصادی آمریکا و افت بی‌سابقه ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین‌المللی، مهم‌ترین علل افزایش قیمت طلا ارزیابی شده است.

۸۳درصد کارشناسان بازار جهانی طلا که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کرده‌اند، بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت. قیمت هر اونس طلا برای فروش در ماه فوریه در بازار نیویورک طی هفته گذشته نیز با ۴/۲درصد رشد به بیش از ۶۰/۶۵۰دلار رسید.

قیمت طلا طی ماه نوامبر بیش از ۶/۷درصد رشد داشت که این رقم بالاترین میزان افزایش قیمت طلا از ماه آوریل تا کنون به شمار می‌رود. قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۰۶ میلادی تا کنون ۲۵درصد افزایش داشته است. تا کنون از ۱۶۳ نظرسنجی بلومبرگ در خصوص قیمت جهانی طلا، بیش از ۸۳ مورد معادل ۶۱درصد درست بوده است.

مارک پروان کارشناس ارشد موسسه تحقیقاتی دایوای ملبورن در این باره گفت: با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی آمریکا و افزایش قیمت جهانی نفت، قیمت طلا نیز به طور فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت. قیمت طلا طی روزهای آینده به بیش از ۶۶۰دلار در هر اونس خواهد رسید. قیمت طلا نسبت به رقم ۷۳۲دلاری ماه مه ‌بیش از ۱۱درصد کاهش داشته است.