برنامه‌ریزی بزرگ‌ترین شرکت بیمه جهان برای حضور در بازار 15میلیارد دلاری بیمه اسلامی

گروه بازار پول- گروه امریکن اینترنشنال (American International Group)، بزرگ‌ترین شرکت بیمه جهان روز یکشنبه اعلام کرد با ارائه خدمات بیمه منطبق بر شریعت اسلامی قصد دارد تا از بازار خدمات بیمه اسلامی که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۵ ارزش آن به ۱۵میلیارد دلار برسد، بهره‌برداری کافی نماید. به نوشته یاهونیوز، این گروه علاوه بر ارائه پوشش‌های خدمات بیمه اسلامی (تکافول)، در رشته‌های بهداشت، خودرو و دارایی به مشتریان منطقه خلیج‌فارس خدمات بیمه ارائه می‌دهد. عبدا... کوبورسی، معاون رییس منطقه گروه AIG گفت: بازار تکافول که چیزی شبیه به صندوق‌های سرمایه است طی سال گذشته در حدود ۲۰درصد رشد داشته و از میزان ارزش فعلی آن که ۲میلیارد دلار است ممکن است که گسترده‌تر شود.

وی افزود: مردم منطقه به افزایش خدمات مالی و بیمه‌ای منطبق بر شریعت اسلامی نیاز روز افزون دارند. شرکت‌های بیمه اتکایی Germany's Hannover و Prudentied نیز از جمله شرکت‌های اروپایی هستند که در بازار صنعت بیمه اسلامی در منطقه حضور دارند. گروه آمریکن اینترنشنال قادر است در آسیا، اروپا و آمریکا به مسلمانان خدمات بیمه و مالی ارائه کند. چالرز بولوکس، رییس منطقه خاورمیانه، مدیترانه، جنوب آسیای ایران و گروه مالی با بیان این مطلب گفت: ارائه خدمات و منابع به این منطقه محدود نمی‌شود.

این شرکت که در نیویورک پایه‌ریزی شده است قصد دارد تا پایان سال دفاتری در مراکش، الجزیره و تونس دایر کند. AIG همچنین در آفریقای شمالی، جنوب آسیا و شرق مدیترانه به انجام عملیات مالی و بیمه می‌پردازد.