برگزاری مناقصه عام برای استاندارد سازی داده‌های صنعت بیمه

گروه بازار پول - رییس کل بیمه مرکزی ایران در بازدید از شرکت سهامی بیمه البرز اعلام کرد: مناقصه عام برای استاندارد سازی داده‌های صنعت بیمه به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، دکتر کهزادی با ابراز خرسندی از پیاده سازی و اجرای کامل طرح جامع نرم‌افزار بیمه‌ای در بیمه البرز اظهار داشت: هم‌اکنون دولت جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد دولت الکترونیک و توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف کسب و کار از جمله شرکت‌های بیمه است. وی افزود: در همین راستا تکالیفی نیز بر عهده بیمه مرکزی گذاشته شده است که از آن جمله می‌توان به پیاده سازی استاندارد داده‌های صنعت بیمه اشاره کرد.

وی ادامه داد: تهیه پرتال جامع اطلاعات بیمه‌ای، تسهیل امکان توسعه بیمه‌های الکترونیکی در ایران صدور اینترنتی بیمه‌نامه و پرداخت اینترنتی حق بیمه برنامه‌های آتی بیمه مرکزی ایران در راستای ایجاد دولت الکترونیک و استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه است.

رییس کل بیمه مرکزی از تکمیل و توسعه سیستم یکپارچه اطلاعات بیمه‌ای کشور (سیاب) برای انواع بیمه‌ها که از تکالیف دیگر بیمه مرکزی است خبر داد و گفت: همچنین به زودی استانداردهای الکترونیکی برای اسناد بیمه تدوین خواهد شد تا امکان فعالیت ایران در زمینه بیمه الکترونیکی و اتکایی در دنیا آسان شود.

به گفته دکتر کهزادی برای دستیابی به این امر مهم استانداردهای ما باید با استانداردهای جهانی همخوانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بیمه البرز در این راستا راه‌های زیادی طی کرده و اقدامات خوبی انجام داده است که پیاده سازی طرح جامع نرم‌افزار بیمه‌ای یکی از این اقدامات است.

وی در عین حال اذعان داشت: ما در تعامل با بیمه البرز سریع‌تر می‌توانیم به تکالیفی که به عهده بیمه مرکزی گذاشته شده است دست پیدا کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از هیات‌مدیره و مدیران بیمه البرز گفت: استفاده از پول الکترونیکی و کارت‌های شتاب و فروش طرح بیمه جامع خانوار از طریق وب‌سایت بیمه البرز که از برنامه‌های آتی این شرکت در راستای استفاده از فناوری اطلاعات است خبر خوبی برای صنعت بیمه است.

وی پیشنهاد کرد: با مذاکره سندیکای بیمه با شورای عالی بانک‌ها می‌توان تصمیمی اتخاذ کرد که خرید کالای بیمه‌ای از طریق کارت شتاب امکان‌پذیر شود.

براساس این گزارش در بازدید دکتر کهزادی و جمعی از مدیران ارشد بیمه مرکزی ایران از بیمه البرز مدیرعامل، معاون طرح و برنامه و سرپرست امور برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی بیمه البرز گزارش جامعی از اجرای طرح جامع نرم‌افزار بیمه‌ای در این شرکت ارائه کردند.

این گزارش حاکی است طرح نرم‌افزار بیمه‌ای بیمه البرز از اول خرداد ماه در تمام رشته‌های بیمه‌ای شبکه فروش نصب و راه‌اندازی شد و بر این اساس کلیه شعب و نمایندگی‌های بیمه البرز به این سیستم متصل هستند.