کارشناس اقتصادی گفت: بهره‌وری در استفاده از منابع بانکی برای ارائه تسهیلات بنگاه‌های زودبازده بسیار مهم است و در صورتی‌که فرصت‌های شغلی ایجاد شده از پایداری برخوردار باشند، منابع بانکی در جهت صحیحی مصرف شده‌اند. محمدکیانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بنگاه‌های زودبازده برای اولین بار در ایران تجربه نمی‌شوند و مطالعه و بررسی تجربه‌های کشور‌هایی که طرح بنگاه‌های زودبازده را در صنعت و تولید خود اجرایی کرده‌اند ضروری است.

وی افزود: اگر پیش از اجرای این طرح در ایران، تجربه کشور‌های دیگر در عملیاتی کردن طرح بنگاه‌های زودبازده بررسی و آسیب‌شناسی می‌شد و چالش‌های فراروی اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شد، از منابع بانکی برای اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین بیشترین بهره‌وری حاصل می‌شد.

کارشناس اقتصادی گفت: اینکه نبود بنگاه‌های کوچک تنها حلقه مفقوده صنعت و تولید کشور است، تصور غلطی است، قطعا برای رفع موانع تولید و حل مشکلات اشتغال، مجموعه صنعت و تولید کشور باید به صورت یکپارچه در نظر گرفته شود و با یک دید جامع مسائل مربوط به آن را بررسی کرد. وی افزود: وقتی یک طرح کلی از شرایط صنعت، تولید و بنگاه‌های اقتصادی در کشور داشته باشیم ضمن آنکه سهم هریک از بخش‌های اقتصادی در این طرح مشخص می‌شود، با توجه به مجموعه ویژگی‌های کشور می‌توانیم برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی کنیم. کیانی گفت: اجرای صحیح، منطقی و کارشناسی شده طرح بنگاه‌های زودبازده یک موفقیت در بخش تولید و صنعت و نقطه عطفی در اقتصاد کشور می‌باشد و با کمترین هزینه، حداکثر فرصت‌های شغلی را در کشور ایجاد نماید. وی افزود: درباره اینکه میانگین هزینه هر فرصت شغلی چقدر است، نمی‌توان اظهار نظر دقیقی ارائه کرد، قطعا برای ایجاد فرصت‌های شغلی ساده مثل ایجاد فرصت شغلی برای کارگران ساختمان هزینه کمتری مورد نیاز است.