محاسبه حق بیمه خودرو توسط مشتری

گروه بازارپول- شرکت بیمه سامان اعلام کرد: دارندگان خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت از خدمات ویژه در امر فروش انواع بیمه‌نامه‌ها بهره‌مند شوند. براساس گزارش روابط عمومی بیمه سامان، مسوولان این شرکت بیمه‌ای به منظور ارائه خدمات به مشتریان و از آنجا که حجم قابل توجه پرتفوی صنعت بیمه در انحصار بیمه‌های اتومبیل (شخص ثالث و حوادث سرنشین - بدنه) است تصمیم به راه‌اندازی سیستم محاسبه نرخ حق بیمه توسط خود مشتری گرفتند.

مدیر فناوری و توسعه بیمه سامان با بیان اینکه سهم رشته شخص ثالث در پرتفوی صنعت بیمه قابل توجه است، گفت: با این حال بسیاری از افراد هنوز بیمه‌نامه‌ای برای اتومبیل خود تهیه نکرده‌اند و یا مدتی از زمان تمدید آن گذشته است.

احمدرضا ضرابیه افزود: اکثر افرادی که خودروی آنها فاقد بیمه‌نامه است، گرانی بیمه‌نامه را دلیل اصلی عنوان می‌کنند که این نرخ براساس تعرفه‌ای که از سوی شورای‌عالی بیمه تصویب شده است، تعیین می‌شود و شرکت‌ها مجوز کاهش آن را تا زمان آزادسازی تعرفه ندارند.

ضرابیه ادامه داد: اما مشکل دیگر دارندگان خودرو عدم اطلاع درست از نحوه محاسبه حق بیمه و پوشش‌های خریداری شده است. از این رو بیمه سامان تصمیم گرفت تا بستری را فراهم کند تا دارندگان خودرو بتوانند حق بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین اتومبیل خود را به راحتی محاسبه کنند.

وی اظهار داشت: دارندگان خودرو با مراجعه به سایت بیمه سامان می‌توانند وارد بخش خدمات شرکت شده و از طریق لینک استعلام بیمه‌های خودرو جدول موردنظر را تکمیل نمایند، سوالات جدول پیرامون مشخصات خودروی شخص می‌باشد و همچنین پوششی که بیمه‌گذار مایل است برای خودرو خود خریداری کند.

ضرابیه گفت: پس از تکمیل فرم با فشار دادن کلید محاسبه کاربر می‌تواند حق بیمه پایه شخص ثالث، مازاد جانی، مازاد مالی، سرنشین، تخفیف عدم خسارت، عوارض و در نهایت جمع کل حق بیمه را در جدول کوچکی مشاهده کند.

به گفته مدیر فناوری‌ و توسعه بیمه سامان برای افرادی که مایلند نحوه محاسبه حق بیمه و صدور بیمه‌نامه آنها با سرعت و سهولت انجام شود، استفاده از سایت بیمه سامان کوتاه‌ترین راه است.

ضرابیه همچنین از دیگر خدمات سایت بیمه سامان خبر داد و گفت: سایت شرکت بیمه سامان به آدرس WWW.Samaninsurance.com مجهز به لینک پیشنهاد انواع بیمه‌نامه‌های بازرگانی شامل رشته‌های اموال و اشخاص می‌باشد که بیمه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به آن فرم رشته موردنیاز خود را با توجه به شرایط تکمیل کرده و برای شرکت از طریق سایت ارسال کنند.

مدیر فناوری و توسعه بیمه سامان گفت: کارشناسان بیمه سامان با ارسال‌کنندگان فرم‌ها تماس گرفته و اقدامات لازم را جهت اطلاع‌رسانی و در صورت درخواست مشتری صدور بیمه‌نامه را انجام خواهند داد.