120هزار نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته نظام بانکی سهامدار بانک پاسارگاد هستند

مدیر عامل بانک پاسارگاد از مسوولان و دست‌اندرکاران اقتصادی و سیستم بانکی کشور خواست برای حفاظت از حریم و ارزش پول ملی از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند. دکتر «مجید قاسمی» در مراسم افتتاح دومین شعبه بانک پاسارگاد در مشهد افزود: بعد از پرچم ملی،‌پول ملی سمبلی برای حاکمیت یک کشور است و پول ملی به لحاظ نشان دادن قدرت خرید مردم، مقدس است.

وی ادامه داد: با توجه به این امر وظیفه سنگین و مقدسی بر دوش برنامه‌ریزان اقتصادی، دولت،‌بازرگانان و تولیدکنندگان برای حفظ ارزش پول ملی است. مدیر عامل بانک پاسارگاد سرمایه موسسان و پذیره‌نویسان این بانک را سه هزار و ۵۰۰میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بر اساس مقررات این بانک می‌تواند تا ۱۲برابر سرمایه خود یعنی تا سقف ۴۰هزار میلیارد ریال سپرده مردمی را جذب کند.

وی ایجاد شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت پرداخت الکترونیک با سرمایه ۸۰میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این بانک از بدو تاسیس آن تا کنون دانست و گفت: شرکت پرداخت الکترونیک ظرف سه سال باید دومیلیون و ۵۰۰جلد کارت اعتباری را بین مردم و مشتریان متقاضی بانک توزیع کند.وی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری مادر هلدینگ برای تاسیس بانک پاسارگاد با عنوان «پارس آریان» با سرمایه یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال در زمان تاسیس بانک راه‌اندازی شد و در واقع این شرکت ۲۸درصد سهام بانک پاسارگاد را دارا است.

وی اعلام کرد: بر اساس برنامه اقتصادی و تجاری بانک پاسارگاد ۵۰۰میلیارد ریال سهام این بانک در مرداد ماه پارسال توسط مردم در ۸۴شعبه بانک صادرات ایران در فاصله چند ساعت خریداری شد.وی افزود: با توجه به حجم گسترده استقبال مردم سقف پذیره‌نویسی بانک مذکور افزایش یافت و در یک روز مجموع یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از سهام بانک پاسارگاد خریداری شد و با احتساب دو میلیارد ریال آورده اولیه موسسان، سرمایه بانک به سه هزارو ۵۰۰میلیارد ریال رسید.

مدیر عامل بانک پاسارگاد گفت: سهامداران این بانک ۳۶هزار شخصیت حقیقی و حقوقی شامل یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر است که از این عده بالغ بر ۱۲۰هزار نفر آنان کارکنان شاغل و بازنشسته‌ نظام بانکی کشور جز موسسان این بانک هستند.وی گفت: کارکنان شاغل و بازنشسته بانک‌های صادرات و ملی ایران بیش از ۱۰۰هزار نفر از اعضای هر کدام، هفت درصد سهام این بانک را دارا هستند.

وی اظهار داشت: گروه صنعتی سایپا با همه شرکت‌های وابسته،‌۱۶۰انبوه ساز در سطح کشور به غیر از تهران و ۱۵شرکت ساختمانی معتبر با فناوری نوین سد سازی، بنیادهای فرهنگی و صندوق‌های بازنشستگی نفت و فولاد با ۱۴۵هزار سهم مشارکت جرو موسسان این بانک هستند.وی گفت: از بین شش هزار متقاضی نیروی انسانی مورد نیاز بانک پاسارگاد ۴۰۰نفر گزینش شدند و فعالیت‌های این بانک در حوزه «خرده بانکداری» آغاز شده و تلاش ما آن است که این بانک با بهره‌گیری از روش‌های الکترونیک بانکی برای همه ایرانیان در سراسر دنیا باشد.