گروه بازار پول - مدیر عامل بانک ملت با اشاره به این نکته که این بانک سالانه بیش از ۸میلیارد دلار گشایش اعتبارات اسنادی انجام می‌دهد، اعلام کرد: بانک ملت در مجموع ۲۱درصد از نظام پولی کشور را در اختیار دارداما در عین حال حدود ۵۰درصد از گشایش اعتبارات اسنادی شبکه بانک‌های کشور از سوی این بانک انجام می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در جمع مشتریان برتر مدیریت شعب منطقه ۷ این بانک اضافه کرد: به جز گشایش اعتبارات فروش نفت که در بانک مرکزی انجام می‌شود سالانه بین ۱۸ تا ۲۲میلیارد دلار گشایش اعتبارات اسنادی در بانک‌ها صورت می‌گیرد که حدود نیمی از آن از سوی بانک ملت انجام می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که اعتبارات اسنادی گشایش شده در بانک ملت در سال‌جاری ۳۰ تا ۳۵درصد رشد خواهد داشت تاکید کرد: گشایش اعتبار طرح‌های بزرگی چون پالایشگاه‌های شازند، اصفهان و آبادان و طرح گازی بیدبلند که همه از زیرساخت‌های مهم و بزرگ اقتصاد کشور هستند از سوی این بانک انجام می‌شود.

مدیر عامل بانک ملت در عین حال گفت: بیش از ۵۰درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در منطقه عسلویه به عنوان نگین خلیج‌فارس با حمایت‌های مالی این بانک صورت گرفته است. دکتر دیواندری، بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی را مهم‌‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری این بانک خواند و افزد: بانک ملت با داشتن حدود دو هزار شعبه، ۵۰۰باجه و نقطه فروش در سراسر کشور، از لحاظ حجم سرمایه و نقدینگی در اختیار، بانک دوم ایران است.

وی با بیان این نکته که حجم گردش اقتصادی بانک ملت حدود ۱۷میلیارد دلار در سال است، ادامه داد: این بانک در دو سال گذشته، بیش از ۱۸طرح بزرگ سیمانی را تامین مالی کرده و در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی هم اقدامات خوبی را انجام داده است.