گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل بیمه دانا ازرشد ۱۰۵درصدی حق بیمه‌های این شرکت در۴ماه اول امسال درمقایسه با مدت مشابه سال ۹۰ خبرداد و گفت: بیمه دانا با تدوین «استراتژی چابک‌سازی» در سه محور سرمایه انسانی، فناوری اطلاعات و بازاریابی و توسعه شبکه فروش، آینده روشنی را برای خود ترسیم کرده است. ابراهیم کاردگر که به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه دیدار داشت، با اشاره به نسبت خسارت ۵۴ درصدی در بیمه دانا گفت: ۵۵ درصد سهام این شرکت به سهام عدالت واگذار شده که فرصت طلایی برای بیمه دانا است.

وی با بیان اینکه با نظر هیات‌مدیره به زودی افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر ۳/۵ درصد از سهم بازار بیمه کشور در اختیار این شرکت است و بیمه دانا در سال گذشته رتبه پنجم را در میان شرکت‌های بیمه‌ای کشور به خود اختصاص داد.

مدیر عامل بیمه دانا گفت: سیاست‌های بیمه مرکزی و همچنین ورود شرکت‌های خصوصی به صنعت بیمه موجب تلاطم در صنعت شده و لازم است که شرکت را به یک سازمان چابک تبدیل کنیم.

مدیرعامل بیمه دانا ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ درصد پورتفوی شرکت مربوط به بیمه‌ شخص ثالث و ۲۴ درصد مربوط به بیمه درمان است.

کاردگر خاطرنشان کرد: در چهار ماه امسال خسارت پرداختی شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که این میزان در سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت:‌ هم‌اکنون سرمایه بیمه دانا ۱۰ میلیارد تومان است و با نظر هیات‌مدیره به زودی افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات شرکت در مورد بیمه‌های عمر گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه داریم و در سال جاری فروش بیمه‌های عمر ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.