زهرا مجتهد- مجمع عمومی عادی سالانه سیمان قائن تقسیم مبلغ 600 تومان سود نقدی میان صاحبان سهام را تصویب کرد.

براین اساس شرکت سیمان قائن در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۹ مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرد که معادل ۹۶ درصد از این رقم را به سهامداران خود اختصاص داد. این شرکت برای سال مالی ۸۹ مبلغ ۱۶۳ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال سود خالص پیش‌بینی کرده بود که بیش از پیش‌بینی، سود خالص را به تحقق رساند.
در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه سیمان قائن، سید حسین سید شفیع رییس جلسه و عبدالحمید صالحی و حمیدرضا کریمی، ناظران مجمع بودند. دبیر مجمع نیز مهدی کریمی مدیر مالی شرکت سیمان قائن بود.
علاوه بر این گزارش، هیات مدیره برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۹ از سوی مهندس صدیقی مدیرعامل شرکت سیمان قائن به استماع سهامداران حاضر در جلسه رسید و حسابرسی و بازرس قانونی نیز گزارش خود را در ۶ بند قرائت کرد. سپس سید شفیع ریاست جلسه مجمع به دستورات جلسه اشاره کرد و با رای‌گیری از سهامداران اعلام کرد که صورت‌های مالی سال ۸۹ به اتفاق آرا به تصویب رسید.
از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، انتخاب اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت بود. همچنین روزنامه دنیای‌اقتصاد به عنوان روزنامه دوم این شرکت معرفی شد. در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان قائن بیش از 9/98 درصد از سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی حضور داشتند.
عملکرد مالی «سقائن»
سیمان قائن در پایان سال مالی 89 مبلغ 625 تومان سود به ازای هر سهم محقق کرد که 96 درصد از این رقم را میان صاحبان سهام تقسیم می‌کند. این شرکت در سال 89 معادل 180 میلیارد و 210 میلیون ریال سود عملیاتی و 21 میلیارد و 621 میلیون ریال درآمد غیرعملیاتی داشت. در همین مدت معادل 6/200 میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کرد. مطابق ترازنامه در تاریخ 29 اسفندماه 89 سود انباشته سیمان قائن برابر 188 میلیارد و 172 میلیون ریال بود. سیمان قائن معادل 6/2 میلیارد ریال اندوخته قانونی کنار گذاشته است. جمع دارایی‌های سیمان قائن برابر 455 میلیارد و 178 میلیون ریال است که در مقایسه با سال مالی 88 معادل 29 درصد افزایش نشان می‌دهد.
فروش و صادرات
سیمان قائن در سال 89 معادل 619 هزار تن فروش سیمان داخلی داشته که شامل محصولاتی مانند سیمان فله تیپ 425-1، سیمان فله و پاکتی تیپ 2 و سیمان فله و پاکتی تیپ 5 بوده است. فروش خالص این میزان سیمان تولید شده برابر 283 میلیارد و 383 میلیون ریال است.
این در حالی است که سیمان قائن به دلیل وجود رقبای داخلی، در سال ۸۹ اقدام به افزایش سهم صادرات به کشورهای همسایه کرد؛ به طوری که ۵/۲۸ درصد از حجم فروش سیمان در سال مالی مزبور به صادرات اختصاص دارد. صادرات سیمان در سال ۸۹ بالغ بر ۲۴۶ هزار و ۷۷۲ تن بوده که مقدار ۱۹۶ هزار و ۷۷۸ تن به کشور افغانستان، معادل ۴۲ هزار و ۴۷۵ تن ترکمنستان و ۵/۷ هزار تن به تاجیکستان صادر شد.
صادرات محصولات شرکت سیمان قائن در سال گذشته نسبت به سال 88 با 4/3 برابر رشد همراه است که از لحاظ حجم ریالی و مقداری برای نخستین بار است که این شرکت توانسته چنین حجم فروش صادراتی را در کارنامه عملکرد خود رقم زند. در مجموع سیمان قائن در سال 89 از فروش محصولات خود بیش از 3/390 میلیارد ریال درآمد کسب کرد.