شورای‌عالی بیمه، شرایط عمومی بیمه‌نامه بیمه وجوه در صندوق و وجوه در حال حمل را پس از بررسی اعلام و به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، رییس شورای‌عالی بیمه درباره آخرین مصوبه این شورا گفت: شرایط عمومی بیمه وجوه در صندوق و وجوه در راه (درحال حمل) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«جواد فرشباف ماهریان» افزود: در ماده ۱۵ فسخ بیمه‌نامه مذکور مقرر شد هریک از طرفین بیمه‌نامه می‌تواند با اخطار کتبی ۱۵ روزه نسبت به فسخ بیمه‌نامه اقدام کند.

وی تصریح کرد: در صورت فسخ از طرف بیمه‌گر، حق بیمه مدت باقی مانده به صورت روزشمار و در صورت فسخ از طرف بیمه‌گذار، حق بیمه براساس تعرفه کوتاه مدت محاسبه خواهد شد. فرشباف ماهریان در مورد ماده ۱۶ این بیمه‌نامه که به نحوه رفع اختلاف مربوط می‌شود، گفت: طرفین باید اختلاف خود را تا حدامکان به صورت مرضی الطرفین (مورد رضایت دو طرف) حل کنند، اما چنانچه از طریق مذاکره حل و فصل نشد از طریق داوری و در صورت عدم توافق، موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح حل‌وفصل، خواهد شد.

رییس‌کل بیمه مرکزی در ادامه درباره ماده ۱۷ این آیین‌نامه اظهار داشت: مرور زمان دعاوی ناشی از این بیمه‌نامه دو سال است که از تاریخ وقوع حادثه منشا دعوی شروع می‌شود.

به گفته وی پوشش‌های این قرارداد شامل خسارت‌هایی است که در محدوده جغرافیای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود و تعمیم آن به حوادث خارج از کشور، مشروط به توافق خاص است. رییس شورای‌عالی بیمه در خصوص موارد پیش‌بینی نشده در این بیمه‌نامه متذکر شد: مطابق ضوابط کلی حاکم بر امر بیمه، عرف بیمه‌گری و سایر قوانین و مقررات جاری عمل خواهد شد.