لیلا اکبرپور

رییس کل بیمه مرکزی ایران در مراسم آغاز به کار نخستین شورای هماهنگی استانی صنعت بیمه در کرمان از شوراهای هماهنگی استانی به عنوان دفاتر فرعی یا واحدهایی از بیمه مرکزی ایران نام برد و گفت: در صورت عملکرد مطلوب شوراهای استانی بیمه مرکزی بخشی از اختیارات خود را به آن واگذار می‌کند.

«شورای هماهنگی صنعت بیمه استان کرمان» با سفر رییس کل بیمه مرکزی به کرمان و با حضور معاونین استانداری و نیروی انتظامی، نمایندگان مجلس، روسای کل ادارات اقتصادی و دارایی و کارشناسان صنعت بیمه آغاز به کار کرد.

ایجاد شوراهای هماهنگی استانی صنعت بیمه از جدیدترین برنامه‌های انجمن شرکت‌های نمایندگی و خدمات صنعت بیمه کشور در اتاق بازرگانی ایران است که این شورا به عنوان پایلوت دراستان کرمان فعال شد.

نصرت‌اله نوربخش رییس انجمن نمایندگی‌های صنعت بیمه دراتاق ایران دراین خصوص گفت: شورای هماهنگی استانی برای انجام امورمربوط به مسائل فراشرکتی است.وی افزود: حل مشکلات حقوقی و پیگیری برخی از پرونده‌های شرکت‌های بیمه در دادگاه‌ها و مسائل مربوط به نیروی انتظامی از مواردی است که مربوط به یک شرکت خاص بیمه‌ای نیست و تصمیمات اخذ شده تمام شرکت‌ها را دربرمی گیرد.

نوربخش ادامه داد: شورای هماهنگی استانی صنعت بیمه مسوول هماهنگی این امور است تا کارها اصولی و در کمترین زمان ممکن انجام شود.همچنین رییس کل بیمه مرکزی ایران در رابطه با شوراهای استانی صنعت بیمه گفت: شورای هماهنگی استان کرمان نخستین شورا ازاین گروه است که با توجه به وظایف راهگشای آن بدون تردید مورد استقبال فعالان بیمه‌ای درسایراستان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرشباف ماهریان گفت: نقش نمایندگان و کارگزاران در تولید حق بیمه حیاتی است و با توجه به ورود اعضای جدید به این گروه وجود شورای استانی می‌تواند درهماهنگی شبکه فروش بیمه و شرکت‌های مادرنقش بسزایی را ایفا کند.

وی در پاسخ به پرسش دنیای‌اقتصاد مبنی بر اینکه «درصورت عملکرد مطلوب شوراهای هماهنگی آیا بیمه مرکزی ایران اختیارات بیشتری به آن تفویض خواهدکرد؟» گفت: امیدوارم این شورا در سایر استان‌ها فعال شود و درصورت عملکرد مطلوب آن بدون تردید بخشی از وظایف بیمه مرکزی در استان‌ها به این شوراها واگذار خواهد شد.

وی افزود: فعالان صنعت بیمه در استان‌ها درمسیر توسعه صنعت بیمه تلاش خوبی دارند و این عادلانه نیست که تمامی عملکرد به نام پایتخت‌نشینان نوشته شود، بنابراین وجود شوراهای هماهنگی درآینده نقش کلیدی را در صنعت بیمه و بازار رقابتی بازی خواهد کرد.