گروه بازار پول- بانک سلامت با مشارکت جامعه پزشکی کشور با سرمایه‌ای بالغ بر۴۰۰ میلیارد تومان در خرداد سال آینده به جمع بانک‌های فعال در کشور می‌پیوندد.

دکتر «بابک حاجیان» رییس موسسان‌این بانک به خبرنگار ما گفت: بانک سلامت با سرمایه متشکل از ۴۰ درصد آورده نقدی جامعه پزشکی، ۳۰ درصد منابع غیر نقدی و ۳۰ درصد پذیره‌نویسی عمومی‌فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حاجیان ادامه داد: «اگرچه سرمایه‌‌گذاری اولیه این بانک محدود به پزشکان نمی‌شود، اما وجود ۱۳۰ هزار پزشک و سایر پیراپزشکان، پشتوانه مادی و معنوی برای راه‌اندازی این بانک بزرگ است.»

وی مشارکت در خرید تجهیزات و لوازم پزشکی در قالب قرارداد لیزینگ، تامین منابع مالی برای راه‌اندازی کلینیک‌ها و مراکز درمانی، ارائه خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای و ده‌ها خدمات مالی متنوع را ازجمله خدماتی دانست که از سوی شرکت‌های تابعه بانک نظیر شرکت لیزینگ، شرکت سرمایه‌گذاری و شرکت بیمه به مشتریان ارائه خواهد شد.

دکتر «محمدرضا فروتن» از اعضای اصلی موسسان بانک سلامت هم گفت: «با تاسیس این بانک و شرکت بیمه در کنار آن، بسیاری از مشکلات اساسی خانواده بزرگ پزشکان با سازمان‌های بیمه خدمات درمانی رفع خواهد شد. هم اکنون سازمان‌های مسوول بیمه خدمات درمانی، از باز پرداخت بهنگام حق الزحمه پزشکان خودداری می‌کنند که با تشکیل شرکت بیمه، مدیریت منابع در اختیار جامعه پزشکی قرار می‌گیرد.

وی افزود: «از سوی دیگر، بسیاری از شرکت‌های بیمه هزینه برخی از خدمات پزشکی به ویژه عملیات جراحی را نمی‌پذیرند و این باعث می‌شود که بیماران با پزشکان بر سر هزینه‌ها مجادله کنند، بنابراین راه‌اندازی یک شرکت بیمه در کنار بانک‌، امکان توسعه پوشش خدمات بیمه‌ای را به جامعه پزشکان و بیماران متقاضی می‌دهد.»

فروتن با اشاره به اینکه راه‌اندازی بانک مزبور باعث بهره‌گیری منابع پزشکان در مسیر توسعه و اعتلای نظام سلامت می‌شود، یادآور شد که هر فرد از ابتدای تولد باید یک «بیمه درمان و بیمه سرمایه‌گذاری عمر و پس‌ا‌نداز» داشته باشد تا در آینده اگر نیاز به دریافت خدمات درمانی پرهزینه داشت، از این محل اندوخته سرمایه‌گذاری برای جبران خدمات درمانی خود بهره گیرد و با راه‌اندازی «بانک سلامت» این امر مهم امکان‌پذیر است.