رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی گفت: منابع صندوق «آتیه فرزندان» تا ۱۸ سالگی قابل برداشت نیست. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با مهر در مورد منابع صندوق آتیه امام رضا (ع) برای نوزادان گفت: منابع این صندوق توسط دولت تامین می‌شود و از منابع حساب ذخیره ارزی نیست.

وی افزود: دولت منابع این صندوق را در اختیار بانک ملی قرار داده و بانک ملی نیز بر حسب حساب‌هایی که افتتاح می‌شود، این وجوه را به حساب‌ها واریز می‌کند.

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی با بیان اینکه تعداد زیادی از حساب‌های آتیه فرزندان افتتاح شده است، گفت: حتی پرداخت‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته است. خاوری با تاکید بر اینکه البته افتتاح حساب‌ها در ۱۸ و ۲۰ سالگی خواهد بود، تصریح کرد: حساب‌ها دارای دو بخش است، یک قسمت وجوهی است که دولت به حساب‌ها واریز می‌کند و این وجوه تا ۲۰ سالگی قابلیت برداشت ندارد.

وی ادامه داد: یک قسمت نیز وجوهی است که اولیای طفل به حساب وی واریز می‌کنند یا ممکن است افراد خیر و نیکوکار هدیه کنند که تا ۱۸ سالگی قابل برداشت نیست.

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی خاطرنشان کرد: منابع حساب صندوق آتیه فرزندان توسط دولت در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی می‌شود.