معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: دولت تا پایان سال جاری تمام بدهی‌های خود به سیستم بانکی کشور را پرداخت می‌کند. به گزارش ایرنا، «اصغر ابوالحسنی» در نشست مطبوعاتی خود افزود: بدهی دولت به بانک‌های غیردولتی نیز طبق بودجه سال ۸۹ تا پایان شهریورماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت:‌ این طرح که هم اکنون در دست بررسی است در ماه‌های آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با تصویب و اجرای این طرح توان اعتبار دهی بانک‌های کشور افزایش می‌یابد. معاون وزیر اقتصاد با اشاره به تاکید این وزارتخانه برای ادامه حرکت بانک‌ها به سمت بانکداری اسلامی گفت: در این راستا پرداخت سود قطعی سپرده‌ها توسط تمام بانک‌های کشور تکلیف شده است.

ابوالحسنی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را مهم‌ترین گام برای حرکت به سمت گسترش عدالت در کشور دانست و اظهار داشت: نظام بانکی در دو بخش(مواد ۷ و ۸) این قانون ایفای نقش می‌کند. وی ادامه داد: در ماده هفتم این قانون خدمات افتتاح حساب توسط سیستم بانکی ارائه و طبق ماده هشتم بخشی از درآمد حاصل از اجرای این قانون به بخش‌های تولیدی کشور تزریق می‌‌شود.

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تحلیل میزان تاثیر قطعنامه چهارم در بخش بیمه‌ای کشور گفت: تحریم‌ها اتفاق جدیدی برای کشور ما نیست و تجربه نشان داده است که ایران قابلیت تبدیل کردن تحریم‌ها به فرصت‌ها را دارد. وی ادامه داد: هم‌اکنون شرکت‌های بیمه‌ فرصت مناسبی دارند مبالغی را که تاکنون به شرکت‌های بیمه خارجی پرداخت می‌شده، جذب کنند.