گروه بازار پول - مدیر طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران گفت: این موسسه آیین‌نامه الزام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های کشور به اخذ پوشش‌های بیمه‌ای را تدوین و برای دولت ارسال کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، «حبیب میرزایی» افزود: این آیین نامه هم اکنون در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار دارد که پس از تصویب در هیات دولت قطعی خواهد شد. وی یادآور شد: براساس این آیین‌نامه دستگاه‌های اجرایی مکلف می‌شوند اموال منقول و غیرمنقول خود را نزد شرکت‌های بیمه در برابر خطراتی نظیر آتش‌سوزی و دیگر حوادث بیمه کنند. وی تصریح کرد: بدین ترتیب جبران خسارت‌های وارده به اموال منقول و غیرمنقول به جای استفاده از بودجه دولت، از طریق شرکت‌های بیمه صورت می‌گیرد.

میرزایی گفت: مطابق این آیین‌نامه تمام طرح‌های عمرانی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال ساخت نیز باید تحت پوشش پیمانکاران قرار گیرد و پیمانکاران مکلف می‌شوند با هزینه خود ساختمان‌ها و تاسیسات ساخت و ابزار و وسایل کارها را بیمه کنند.

مدیر طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف به پیش بینی منابع مورد نیاز در بودجه‌های سنواتی خود هستند، یادآور شد: طبق این آیین‌نامه، بانک‌های کشور موظفند تسهیلات پرداختی خود را نزد شرکت‌های بیمه، بیمه کنند و بیمه مرکزی مکلف است نرخ و شرایط مناسب برای پوشش‌های بیمه‌ای مذکور را تهیه و پوشش‌های اتکایی لازم را فراهم کند.