مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) از آغاز ثبت‌نام اینترنتی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی از یکشنبه آینده، ۱۶ خردادماه خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد کریمی در نشست خبری با اشاره به اینکه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی در پایگاه اینترنتی این صندوق به نشانی www.mehrereza.ir به مدت یک هفته انجام می‌شود، گفت: این ‌نام‌نویسی از ساعت ۸ روز یکشنبه آغاز می‌شود و در دو روز اول تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت. وی افزود: از روز سوم به دلیل اینکه همزمان با ثبت‌نام متقاضیان، بررسی‌های کارشناسی برروی پرونده آنها نیز آغاز می‌شود، نام‌نویسی از ساعت ۱۴ تا ساعت ۲۲ انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در سال گذشته صندوق مهر

امام رضا (ع) تعهد کرده بود ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند، گفت: این عدد در پایان سال به ۱۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش یافت و در برنامه امسال ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مدنظر صندوق است.

کریمی در ادامه با بیان اینکه ۱۵۰ رشته شغلی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در مشاغل خرد و خانگی تا سقف ۵ میلیون تومان در خوداشتغالی و خویش‌فرمایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان و در کارآفرینی و کارفرمایی که تا ۱۰ نفر را شاغل کند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه کارمزد این تسهیلات چهار درصد و زمان برگشت اقساط تا ۵ سال است، گفت: ۳۵ درصد تسهیلات برای تهیه مکان، ۴۵ درصد برای تهیه تجهیزات و تا ۲۰ درصد برای سرمایه‌ در گردش است.

او همچنین به تسهیل شرایط دریافت وام برای متقاضیان اشاره کرد و با بیان اینکه در مناطق روستایی که امکان ضمانت کارمند یا کاسب دارای مجوز وجود ندارد، حتی با تایید دو نفر از اعضای شورای اسلامی روستا، امکان ارائه تسهیلات وجود دارد، گفت: در سال جاری تعهد کرده‌ایم که مشکل بیکاری را در دو هزار روستا به طور کامل برطرف کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تسهیلات اشتغالزایی در مهلتی ۴۵ روزه تا دو ماه و پس از تایید کارشناسان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.