گروه بازار پول- پایه‌گذاری بیمه توسعه نیز نقطه عطفی در صنعت بیمه کشور و کارنامه موسسه اعتباری توسعه است. شعبه لاله‌خیز تبریز موسسه اعتباری توسعه همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر افتتاح شد.

حیدر مستخدمین حسینی، مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه با اشاره به اینکه با ایجاد شرایط مطلوب بانک‌های خصوصی توان افزایش سهم خود را تا ۵۰ درصد نظام بانکی دارا هستند، تصریح کرد: حرکت سازنده موسسه اعتباری توسعه در ۱۵ شهریور ۷۶ سبب ایجاد بانک‌های خصوصی و دگرگونی در شیوه ارائه خدمات در بانک‌های کشور شد تا با رفع ایرادات حاکم بر سیستم بانک‌های دولتی، مشتریان شیوه خصوصی بانکداری را نیز تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه موسسه اعتباری توسعه با پایه‌گذاری بیمه توسعه به عنوان نخستین بیمه خصوصی کشور نقطه تحول در صنعت بیمه را نیز رقم زد، تصریح کرد: پایه‌گذاری بیمه توسعه نیز نقطه عطفی در صنعت بیمه کشور و کارنامه موسسه اعتباری توسعه است.

مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه با تقسیم فعالیت‌های موسسه به سه دوره ابتدایی از سال ۷۶ تا ۸۵ ، میانی از سال ۸۵ تا ۸۷ و فعلی از سال ۸۷ تاکنون خاطرنشان کرد: بعد از تحویل موسسه اعتباری توسعه به سهامداران بخش خصوصی و مدیریت فعلی از دی ماه ۸۷ تمام سرویس‌های یک بانک نوین به مشتریان، عرضه می‌شود که از آن جمله به ارائه خدمات شتاب، ساتنا، پایا، سحاب، سوئیفت و خدمات ارزی می‌توان اشاره کرد.