رییس پژوهشکده بیمه گفت: ایران رتبه خوبی از حیث وضعیت کسب و کار ندارد و کم‌توجهی بسیاری به این مقوله می‌شود. به گزارش خبرگزاری موج، نوتاش در نشست خبری خود با خبرنگاران پیرامون دومین کنفرانس بهبود فضای کسب و کار صنعت بیمه بر ایجاد و توسعه کسب و کارهای پشتیبان در این صنعت تاکید کرد و گفت: بخشی از فعالیت‌های جانبی و مکمل شرکت‌های بیمه‌ای باید به بخش‌خصوصی واگذار شود.

وی افزود: صنعت بیمه باید به سمت وظایف اصلی خود هدایت شود و فعالیت‌های جانبی را به موسسات کسب و کار واگذار کند.

رییس پژوهشکده بیمه با تاکید بر حمایت از ایجاد واحدهای کسب و کار پشتیبان اظهار داشت: ایران رتبه خوبی از حیث وضعیت کسب و کار ندارد و رتبه فعلی در شان کشور ما نیست. وی تصریح کرد: جایگاه مشخصی به منظور تهیه شاخص‌های بانک جهانی در کشور وجود ندارد و به همین سبب آمار و اطلاعات درستی ارائه می‌شود.

نوتاش متذکر شد: اگر وضعیت کسب و کار رونق بگیرد شاخص‌های اقتصادی نیز رشد می‌یابد. وی گفت: متاسفانه کم‌توجهی بسیاری نسبت به رونق کسب و کار در کشور صورت گرفته است.

دبیر علمی کنفرانس بهبود فضای کسب و کار صنعت بیمه بوروکراسی اداری و هزینه‌های گزاف ایجاد کسب و کار را از موانع اساسی برشمرد. رییس پژوهشکده بیمه خاطر نشان کرد: در پی واگذاری سه شرکت بیمه‌ای دولتی به بخش‌خصوصی و تاسیس شرکت‌های خصوصی بیمه‌ای دیگر وضعیت کسب و کار متفاوت‌تر می‌شود.

وی در رقابت در بازار صنعت بیمه با ارائه خدمات و سرویس‌دهی بهتر بیمه‌ای تاکید کرد.

نوتاش اظهار داشت: اگر شرکت‌های بیمه‌ای فعالیت‌های جانبی و مکمل خود را برون‌سپاری کنند، چابک‌تر می‌شوند.

به گفته وی، تنوع محصولات بیمه‌ای ایران در قیاس با کشورهای دیگر دنیا بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه قوی‌ترین بیمه، بیمه زندگی و عمر است، اذعان داشت: برای ایرانیان بیمه خودرو از بیمه زندگی و عمر اهمیت بیشتری دارد؛ در حالی که بالای ۶۰ درصد جمعیت کشورهای دیگر دارای بیمه عمر هستند.