گروه بازارپول- تسهیلات گیرندگان بانک پاسارگاد تحت پوشش بیمه «عمرمانده بدهکارشرکت سهامی‌بیمه پاسارگاد» قرار گرفتند. بنابراین گزارش بیمه عمرمانده بدهکار به صورت مستقل یا مکمل بیمه عمر با هدف حمایت شخص بیمه شده در مقابل بدهی‌های او طرح‌ریزی شده است، افرادی که از موسسات اعتباری یا بانک‌ها وام دریافت می‌کنند، چنانچه در طول مدت وام فوت کنند، پرداخت اقساط وام از سوی بازماندگان آنها مشکل یا غیرممکن خواهد بود.

وام‌گیرنده می‌تواند با خرید بیمه عمر مانده‌ بدهکار برای خود، این مشکل را برطرف سازد. در این نوع بیمه، هرگاه وام‌گیرنده (بیمه‌گذار) در طول مدت وام فوت کند، بیمه‌گر بقیه بدهی او را از تاریخ فوت تا پایان مدت وام، یکجا در وجه وام‌دهنده پرداخت می‌کند؛ در نتیجه بازماندگان او دینی در قبال موسسه وام‌دهنده نداشته و وثیقه مورد رهن بعد از فوت بیمه شده آزاد خواهد شد.

خبرنگار ما گزارش می‌دهد، بیمه پاسارگاد تمامی ‌اشخاص حقیقی تسهیلات گیرنده از بانک پاسارگاد را تحت پوشش بیمه عمر مانده بدهکار قرار داده است. این خدمت بیمه پاسارگاد گامی ‌دیگر در راستای استراتژی ارائه خدمات مشترک بیمه، بانک و تامین امنیت خاطر مشتریان گروه مالی پاسارگاد است.

برخی از افراد برای رفع نیازهای زندگی خود به بانک‌ها، موسسات اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه یا شرکت‌های متبوع خود مراجعه می‌کنند، در این شرایط همواره برای موسسه وام دهنده و همچنین برای وام‌گیرنده این نگرانی وجود دارد که در صورت فوت وام گیرنده چه پیش خواهد آمد و بازماندگان با بدهی باقی‌مانده چه خواهند کرد.

بیمه عمر مانده بدهکار پرداخت باقی‌مانده بدهی بیمه شده در زمان فوت به سازمان وام دهنده را پوشش می‌دهد و موجب رفع هر گونه نگرانی خواهد شد.

با صدور این بیمه‌نامه تسهیلات گیرندگان از بانک پاسارگاد در مقابل خطرات فوت ناشی از حادثه یا بیماری به میزان اصل و سود تسهیلات و حداکثر تا مبلغ یک میلیارد ریال، تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرند که در صورت فوت تسهیلات گیرنده قبل از بازپرداخت تسهیلات بانکی، مانده بدهی وی توسط شرکت بیمه پاسارگاد پرداخت می‌شود و هیچ گونه تعهدی در قبال پرداخت بدهی متوجه وراث تسهیلات گیرنده نخواهد بود و کلیه وثایق و تضامین مربوطه آزاد خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: یکی از ویژگی‌های برجسته این طرح نسبت به طرح‌های مشابه، حق بیمه مناسب و امکان پرداخت آن متناسب با مدت تسهیلات است.

این بیمه‌نامه از تاریخ دریافت تسهیلات تا زمان بازپرداخت آن معتبر است و بیمه پاسارگاد جهت رفاه حال تسهیلات گیرندگان قبلی بانک پاسارگاد امکان برخورداری از شرایط این بیمه را برای آنان نیز فراهم کرده است.

بیمه پاسارگاد با اعتقاد به شعار «آرامش شما، هدف ما» توسعه بیمه‌های عمر در جامعه را سرلوحه برنامه‌هایش قرار داد و اهداف

بلندمدت این شرکت با ارائه خدمات در این راستا علاوه بر آشنایی عموم مردم با مواهب اجتماعی و اقتصادی آن، ادامه مسیر گسترش و تعمیم بیمه‌های عمر در جامعه است.

از آنجا که استراتژی ارائه خدمات مشترک بیمه و بانک از زمان تاسیس بیمه پاسارگاد در این گروه مالی اجرا می‌شود، بیمه پاسارگاد درصدد تامین امنیت مالی و آرامش فکری تسهیلات گیرندگان از بانک پاسارگاد است و همین هدف مشترک موجب شد تا بانک پاسارگاد نیز با دریافت چنین پوشش بیمه‌ای برای مشتریان خود، به‌دور از درگیری‌های دست و پا گیر اداری، حقوقی و مالی به ارائه خدمات مطلوب‌تر بپردازد.

این درحالی است که بیمه پاسارگاد با هزینه بانک پاسارگاد خدمات ممتاز دیگری را در قالب ۳ طرح به مشتریان بانک پاسارگاد ارائه کرده است.

بیمه حوادث تا سقف یک میلیارد ریال، بیمه آتش‌سوزی منزل مسکونی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و تخفیف ویژه بیمه بدنه اتومبیل از جمله این امتیازات است که به تمامی‌ سپرده‌گذاران و سهامداران بانک پاسارگاد ارائه شده است.

این گزارش می‌افزاید: بیمه پاسارگاد آمادگی دارد خدمات مشابهی را به تسهیلات گیرندگان از دستگاه‌های ذی‌ربط اعتباری از جمله بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه ارائه کند تا با استفاده از این پوشش بیمه ای از مزیت کاهش چشمگیر حجم پرونده‌های حقوقی و در نتیجه تقلیل هزینه‌های دادرسی، اداری و ....بهره‌مند شده و بتوانند با فراغ بال به گسترش فعالیت‌های مالی و اعتباری در چرخه اقتصاد کشور بیندیشند.