مجوز دریافت سپرده‌های قرض‌الحسنه به نهادهای دولتی، بیمارستان‌ها و مساجد داده می‌شود

فاطمه بهادری

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا سقف ۲میلیون تومان به بیماران بیمارستانی تسهیلات پرداخت می‌کند. این تسهیلات به بیمارانی پرداخت می‌شود که در بیمارستان بستری هستند.

غلامرضا مصطفی‌پور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان این مطلب گفت: بیماران بستری در بیمارستان که قادر به تامین هزینه‌های درمانی خود نیستند، می‌توانند با ارائه فاکتور و هزینه‌های بیمارستان، از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: وثایق مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه درمانی، با توجه به شرایط متقاضی دریافت می‌شود. مصطفی‌پور با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه در انتظار دریافت مجوز و کد برای افتتاح حساب‌های جاری است، افزود: در‌حال‌حاضر حجم منابع بانک‌ها مختص حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه است که نشان از استقبال خوب مردم است. وی تصریح کرد: سیستم (on line) بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طراحی و راه‌اندازی شده است و ۵۰درصد از شعب مستقل بانک با این سیستم کار می‌کنند تا پایان اردیبهشت ماه این سیستم در ۱۰۰درصد شعب بانک راه‌اندازی می‌شود.

مصطفی‌پور با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای ۳۰۰شعبه مستقل است، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال افزایش سودآوری خود از طریق مدیریت هزینه‌ها است و به این منظور قصد دارد به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، بیمارستان‌ها و مساجدی که مورد تایید نیروی انتظامی قرار می‌گیرد، مجوز جذب سپرده‌های بانک را اعطا کند. وی ادامه داد: از طریق اختصاص محل‌هایی برای انجام فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، شعب دو منظوره بانک (شعب بانک‌های دولتی) کاهش خواهد یافت.

به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گسترش سیستم بانکداری الکترونیک و افتتاح شعب در سازمان‌ها، نهادها و تبدیل تعداد شعب دو منظوره به شعب مستقل از اولویت‌های کاری این بانک در سال‌جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: تسهیلات ازدواج همچنان در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.

همچنین مصطفی‌پور از آخرین مهلت استخدام نیروی انسانی تا پایان فروردین ماه خبر داد.

متقاضیان تسهیلات ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید با مراجعه به صندوق مهر امام‌رضا (ع) معرفی‌نامه دریافت کرده و با تکمیل مدارک و مراجعه به شعب بانک قرض‌الحسنه وام خود را در کمتر از یک ساعت دریافت کنند؛ چرا که تنها کار محاسباتی توسط متصدیان بانکی باید صورت گیرد. شرایط اخذ وثایق و سود تسهیلات مانند ضوابط سایر بانک‌های کشور است.به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده که زمانی اسناد و مدارک از سوی متقاضیان دریافت شود که پرداخت وام بلافاصله امکان‌پذیر باشد تا مردم در انتظار دریافت تسهیلات قرار نگیرند.وی از هماهنگی سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات در بخش وام ازدواج خبر داد و گفت: میان سیستم بانکی و صندوق مهر امام رضا (ع) هماهنگی‌هایی صورت گرفته که براساس آن هر شخصی که از هر یک از این بانک‌ها یا صندوق‌ وامی برای ازدواج و موارد این چنین دریافت کند، دریافت همان وام از بانکی دیگر امکان‌پذیر نباشد.وی با تاکید بر این که افراد سپرده گذار در بانک در اولویت دریافت تسهیلات نیستند، گفت: سپرده گذاری در بانک، عاملی برای اولویت یافتن در دریافت تسهیلات نیست.