عضو هیات‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ساختار قوانین حاکم بر صندوق بیمه کشاورزی کشور باید اصلاح شود تا شرکت‌های خدمات بیمه‌ای به عنوان شرکت‌های تخصصی و حرفه‌ای فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر در همدان، قربان‌علی خمسه در نشست یک روزه هماهنگی امور بیمه‌ای در زیربخش‌های مختلف کشاورزی در همدان افزود: اصلاح ساختار باعث ورود شرکت‌های بیمه‌ای به مقوله بیمه کشاورزی می‌شود و تنها باید ساختار برخی از قوانین تغییر کند.

وی تصریح کرد: ورود یک صندوق بیمه برای کشاورزی کافی نیست و با توجه به اینکه متقاضیان زیادی در این بخش وجود دارند، با فعال شدن دیگر شرکت‌های بیمه‌ای در بخش کشاورزی نیاز کشاورزان در این بخش تامین می‌شود.

خمسه با بیان اینکه یک کشاورز نباید برای بیمه محصولات خود به شرکت‌های بیمه‌گر مراجعه کند، تاکید کرد: شرکت‌های بیمه می‌توانند با فعال کردن بازاریابان خود در مزارع محصول کشاورز را بیمه کنند. وی تعداد شرکت‌های فعال در بخش صندوق بیمه کشاورزی را ۷۰۰ مورد بیان کرد و گفت: در حال حاضر تنها ۳۴۰ شرکت ثبت شده و دارای مجوز هستند.خمسه تصریح کرد: اگر تعداد شرکت‌های دارای مجوز افزایش پیدا کند بخشی از مشکل کشاورزان نیز حل خواهد شد. وی استانداردسازی ارزیابی‌ها را یکی از دغدغه‌های کشاورزان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات در ارزیابی‌ها این است که افراد با توجه به علم و آگاهی خود و نه براساس چارچوب‌های مستند نظر می‌دهند که باید هر چه سریعتر این مشکل بر طرف شود. خمسه تصریح کرد: هم‌اکنون جداول ارزیابی استاندارد تدوین شده که برای رفع این مشکل کمک شایانی خواهد کرد. عضو هیات‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی بر گسترش حوزه آموزش نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۰هزار نفر از کارشناسان ارزیاب در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.